Pentru sezonul Toamna-Iarna, designerul JW Anderson a pus in vanzare o geanta de tip clutch in forma unui porumbel. Este functionala si costa 690 de euro.
Un nou accesoriu devenit viral al designerului JW Anderson va propune sa luati in considerare una dintre cele mai „subapreciate” pasari: porumbelul.
In timpul defilarii de moda pentru colectia de Toamna-Iarna 2022, designerul britanic a lansat o geanta de tip clutch in forma unui porumbel. Anderson urmeaza o tendinta a ultimilor ani in care cele mai mundane obiecte sau vietati sunt transformate in „high fashion”, moda de lux pentru consumatori excentrici.
Geanta lui JW Anderson imita intocmai forma si penajul unui porumbel cu nuante de roz si albastru in jurul gatului, cu textura specifica in jurul ghearelor, a ciocului si ochilor. A fost realizata in intregime cu ajutorul unei imprimante 3D iar logo-ul designerului este ascuns la interior.
Pentru a fi utilizabila, geanta are o cavitate interna care poate fi accesata prin aripa dreapta a porumbelului, fiind sustinuta de o balama aurie si un sistem de inchidere magnetica.
Accesoriul a fost pus in vanzare zilele acestea, poate fi achizitionat de pe site-ul designerului – aici – la pretul de 690 de euro. Geanta este menita sa fie tinuta in mana, in acelasi mod in care ar fi tinut si un porumbel real.
Intr-un interviu acordat revistei Vogue la inceputul acestui an, cand a prezentat publicului noua colectie, JW Anderson a declarat ca inspiratia a venit din „nevrozele pe care le avem noi ca britanici. Porumbeii sunt o parte a peisajului nostru si, intr-un mod ciudat, prin faptul ca i-am transformat intr-o geanta clutch, am luat ceva care nu e glamour si am transformat in glamour. Si este si legat de pandemie, pentru ca am devenit fascinat de idea ca unii oameni au inceput sa creada ca porumbeii nu sunt reali. Si cred ca intr-un mod ciudat, procesul creativ de lucru in aceasta perioada pandemica a devenit jucaus si oarecum prostesc.”
In completarea explicatiei lui Anderson, in ultimii ani a aparut o tendinta in randul generatiei adolescente care este numita „Pigeoncore”.
Este vorba despre un stil estetic raspandit pe TikTok prin care este evidentiat interesul in porumbei si in elementele vizuale definitorii ale acestora care influenteaza moda sau obiectele de uz casnic: haine si accesorii gri sau cu aspect prespalat sau fotografii desaturate.
In plus, explicatia lui Anderson arata modul in care inspiratia pentru moda si arta, in general, poate proveni din cele mai banale locuri. Si in acelasi timp, colectia lui este inspirata deopotriva de jucatorii de rugby, de porumbei si de ideea avatarurilor din Metaverse si desenele manga, sunt 3 elemente care nu au legatura intre ele si care reprezinta dezordinea care a influentat industria modei in perioada pandemiei.
Din aceeasi serie, Balenciaga a lansat recent o colectie de genti care dubleaza ca boxe.