Skip to content

Louis Vuitton a dezvaluit cuferele opulente create pentru a proteja tortele si medaliile de la Jocurile Olimpice si Paralimpice.

In calitate de sponsor al Jocurilor Olimpice si Paralimpice de la Paris 2024, Louis Vuitton va asigura opulenta experientei pe care o vor trai atletii si castigatorii din acest an.

Casa de moda franceza a conceput o pereche de cufere speciale: unul pentru medaliile castigatorilor si altul pentru a proteja tortele olimpice si paralimpice. 

Astfel se continua o traditie de 35 de ani in care brandul francez creeaza valize pentru trofee pentru unele dintre cele mai mari competitii sportive din lume si aminteste de inceputurile atelierului Louis Vuitton care si-a fondat propria marca in 1854, dedicata cuferelor si gentilor pretioase.

Primul cufar va fi expus publicului pe 8 mai, cand torta olimpica isi va incepe calatoria de la Marsilia, in sudul Frantei, pana la Paris, destinatia sa finala din 14 iulie.

In august, torta paralimpica se va imbarca de la Stoke Mandeville, Marea Britanie — locul unde a avut loc prima competitie pentru sportivii in scaun cu rotile in 1948. Cele doua flacari urmeaza sa treaca prin mainile a peste 11.000 de purtatori ai tortei.

„Suntem onorati si extrem de mandri sa facem parte din Jocurile Olimpice de la Paris 2024 cu misiunea de a ambala si prezenta simbolurile definitorii ale Olimpismului si Paralimpismului”, a declarat Pietro Beccari, presedinte si director general al Louis Vuitton.

Este o asociere perfecta pentru LV, un brand care a definit ideea luxului frantuzesc in special prin bagaje si articole de calatorie de calitate excelenta, preferate de membrii caselor regale si celebritati de la Hollywood. 

Inaintea de expunere pentru publicul larg, valizele au fost prezentate la atelierele Vuitton si la casa familiei fondatoare din Asnières-sur-Seine, la periferia Parisului.

Reprezentantii Vuitton au precizat ca geamantanele sunt concepute pentru a proteja si expune tortele, fiecare dintre ele fiind echipate cu socluri circulare la baza si in capac pentru a tine in siguranta obiectele metalice, create de designerul Mathieu Lehanneur. 

Designul unic al lui Lehanneur, de culoarea sampaniei, prezinta o torta curbata, de forma simetrica pe ambele parti, inscriptionata la baza cu o forma ondulata.

Exteriorul cufarului este imprimat cu monograma Louis Vuitton, in model Damier in carouri, care dateaza din 1888. Interioarele sunt capitonate in piele neagra pentru a evita zgarieturile de pe suprafata tortei si pentru a crea un fundal impresionant cand sunt deschise pentru expunere. Pe capacul este inscriptionat in relief logo-ul “Paris 2024”.

Inspirat de „malle coiffeuse”, realizat initial pentru coafori, cufarul cu medalii are o sectiune centrala si doua aripi cu balamale care se deschid pentru a dezvalui sertare special concepute pentru a gazdui cele 468 de medalii, concepute de casa de bijuterii Chaumet.

Sertarele contin un sistem de magneti pentru a mentine in siguranta medaliile la locul lor in timpul transportului. Manerele sertarelor sunt confectionate din piele neagra mata.

In paralel cu dezvaluirea cuferelor, Vuitton organizeaza in atelierele Louis Vuitton din Asnières o expozitie temporara a emblematicului model Malle Courrier, alaturi de artefacte din lumea sportului. Vizitatorii trebuie sa se inscrie online pentru a beneficia de vizite ghidate de 30 de minute.

LV creeaza cufere si valize pentru trofee inca din 1988, lucrand in trecut pentru cele mai importante evenimente sportive din lume, printre care Cupa Americii, Australian Open, Ballon d’Or, Cupa Davis, Cupa Mondiala FIFA, Grand Prix de Monaco, Campionatul NBA, Roland Garros si Cupa Mondiala de Rugby.

Mai multe branduri importante din grupul LVMH vor juca un rol special in timpul Jocurilor, Berluti imbracand echipele franceze pentru ceremoniile de deschidere a Jocurilor Olimpice si Paralimpice, programate pentru 26 iulie, respectiv, 28 august.

Chaumet, Dior, Sephora si divizia de vinuri si bauturi spirtoase Moët Hennessy vor participa, de asemenea, la eveniment.

Antoine Arnault, responsabil de imaginea conglomeratului LVMH — Louis Vuitton Moët Hennessy —, a declarat ca proiectul demonstreaza modul in care grupul francez „isi exprima din nou pe deplin rolul de partener creativ” al viitoarelor jocuri olimpice si paralimpice. Protejarea simbolului olimpismului – torta — si a visurilor celor mai mari atleti — medaliile — a necesitat expertiza unor artizani exceptionali. Este un mare motiv de mandrie sa dezvalui aceste creatii originale, care sunt sigur ca vor ramane gravate in istoria grupului si a Jocurilor.”

Mai multe despre Olimpiada din acest veti gasi in rubrica speciala creata de urban.ro.

Citește în continuare