Louis Vuitton lanseaza prima colectie pentru nou-nascuti si bebelusi. In viitor, majoritatea brandurilor de lux vor crea linii pentru copii pentru a-i bucura pe parintii care isi doresc un „mini me”.
In incercarea de a-si extinde constant clientela, casele de moda de lux s-au orientat in ultimii ani spre copii, iar mai nou spre nou-nascuti. Dupa Balenciaga si Balmain, Louis Vuitton a anuntat intr-un material publicat in WWD lansarea primei colectiei pentru bebelusi.
Linia LV va fi disponibila incepand cu data de 3 martie in magazine selecte din intreaga lume. Va include imbracaminte, incaltaminte, accesorii si obiecte de uz cotidian in care celebra monograma a brandului va fi reinterpretata intr-un mod mult mai discret decat in colectiile pentru tineri si adulti.
Intr-un comunicat de presa se mentioneaza ca noua gama include „piese pentru fiecare zi, haine pentru ocazii speciale, dar si jucarii care pot deveni amintiri importante pentru restul vietii.”
Colectia de obiecte include un pahar de argint gravat, un ursulet de plus Louis Vuitton si o valiza de tip cufar, special conceputa pentru a depozita garderoba bebelusului.
Printre motivele regasite pe majoritatea pieselor vestimentare se numara florile caracteristice brandului care vor aparea sub forma unor perforatii pe pantofii din piele, pe etichete si pe tricotaje, ca accesorii tridimensionale.
Imbracamintea este creata pentru copii intre 0 si 12 luni, fiind confectionata din materiale selectate in conformitate cu codul de etica Louis Vuitton.
Mai exact, piesele vestimentare respecta sensibilitatea pe care o au copiii in primele luni de viata si sunt produse din bumbac organic cules si procesat dupa standardele de protejare a mediului inconjurator. Pielea utilizata pentru incaltaminte si accesorii este de asemenea certificata de Leather Working Group, in timp ce casmirul si lana de oaie provin de la parteneri care garanteaza bunastarea animalelor de la care au fost colectate.
Paleta de culori a colectiei nu este atat de aventuroasa si colorata precum alte linii pentru bebelusi. S-a optat pentru culori mai terne, mai pudrate. Predomina tonurile de alb laptos, nuantele nisipoase si griurile care se regasesc in body-uri, compleuri, pijamale, rochite sau un palton cu doua fete. La accesorii, aceleasi culori pot fi gasite in papuci tricotati, bonete cu flori, bavete si sosete.
Desi este prima colectie dedicata strict bebelusilor, casa de moda LV nu este complet straina de universul copiilor.
In anii ’30, Gaston-Louis Vuitton, nepotul fondatorului casei de moda, a lansat o prima sectiune de jucarii in interiorul magazinului de pe Avenue des Champs-Élysées.
De asemenea, campaniile recent ale brandului s-au axat pe tema copilariei. Prima campanie a regretatului designer Virgil Abloh in calitate de director artistic al brandului a inclus un copil de trei ani. Acesta pornea intr-o aventura alaturi de un grup de prieteni, scurtmetrajul fiind regizat de Terrence Malick, cineast triplu-nominalizat la Oscar.
Potrivit publicatiei WWD, antreprenorul italian Renzo Rosso – presedintele Diesel, Marni si MM6 Maison Margiela – a declarat ca exista o crestere a cererii pentru marcile de imbracaminte pentru copii, in special in gama de lux. Pe de o parte, parintii care si-ar fi dorit sa poarte haine scumpe in copilarie vor ca bebelusii sa se bucure de ce le-a lipsit lor. Si in acelasi timp, sub influenta retelelor de socializare a aparut tendinta „mini-me” in care mamele vor sa isi imbrace fiicele sau fii asemanator sau chiar identic cu ele.
Rosso a mai spus si ca „parintilor le place sa arate ca bebelusii lor poarta anumite marci pe care ei insisi le apreciaza pentru valorile si estetica lor.”
Un aspect neobisnuit al campaniei Louis Vuitton este faptul ca in fotografiile facute publice pana acum nu apar deloc copii.
Decizia lor ar putea fi justificata de controversata sedinta foto Balenciaga in care, dupa lansare, publicul a observat ca exista o serie de obiecte cu tenta sexuala care nu sunt corespunzatoare unor imagini cu copii. In plus, fotografiile includ anumite trimiteri directe la pedofilie.