Marion Cotillard este noua imagine a parfumului Chanel N°5
Chanel a anuntat la sfarsitul lunii februarie ca actrita Marion Cotillard va fi noua imagine campaniei pentru celebrul parfum N°5 de anul acesta. Este pentru prima data cand cea mai respectata actrita din Franta isi imprumuta imaginea unui parfum.
Marion a ramas fidela casei Chanel de la inceputurile carierei sale, cand a ales sa poarte pe covorul rosu tinute ale brandului
Actrita a purtat tinute semnate de Chanel in 2004, pentru filmul lui Jean-Pierre Jeunet, A Very Long Engagement, in 2008 pentru filmul lui Olivier Dahan, La vie en rose, cu care a castigat un Oscar. Marion a lucrat cu cei mai cunoscuti regizori si este detinatoarea unui premiu Oscar, a unui premiu BAFTA, a unui premiu Golden Globe si a doua premii César.
Campania va fi lansata la jumatatea acestui an.
O sticluta a parfumului Chanel N°5 este vanduta la fiecare 30 de secunde
Chanel N°5 a fost primul parfum lansat de Gabrielle „Coco” Chanel in 1921. Coco Chanel a fost prima imagine a parfumului, aparand in reclama publicata de Harper’s Bazaar in 1937.
La varsta de doisprezece ani, Chanel a fost data in grija calugaritelor dupa ce mama sa a murit si, pentru urmatorii sase ani, a petrecut o adolescenta marcata de rigorile si disciplina orfelinatului manastirii Aubazine, fondata de cistercieni in secolul al XII-lea, in Nouvelle- Regiunea Aquitania din Franta centrala. Din primele zile de acolo, numarul cinci a avut asociatii puternice pentru ea. Acest numar smnifica intruchiparea pura a sensului sau mistic si cararile care o conduceau spre catedrala pentru rugaciunile zilnice care se infatisau in modele decorative circulare reprezentant numarul cinci.
Esenta Chanel N°5 a fost creata de faimosul parfumier francez Ernest Beaux, care i-a aratat lui Coco 6 mostre. Se spune ca cea aleasa de Coco a fost cea cu numarul 5, de altfel si numarul preferat al creatoarei.
A preferat sa nu atribuie parfumului un nume abstract, asa cum se obisnuia in acele vremuri, asa ca pe 05.05.1921 a lansat Chanel no. 5 – simbolul femeii emancipate, elegante si moderne.
„Pe o femeie, mirosul unei flori devine artificial. Nu vreau aroma de trandafiri sau crini“, spunea ea. Amestecand extracte de iasomie spaniola cu acetat de benzil, N°5 avea sa fie cel mai scump parfum din lume.
Pe 5 mai 2009, cand Chanel no. 5 a implinit 89 de ani de la lansare, municipalitatea din New York a declarat aceasta zi Chanel no. 5 Day, iar o parte din Fifth Avenue a fost numit Avenue no. 5.
In 2012, Brad Pitt a devenit primul barbat din lume care a facut reclama celebrului parfum Chanel No. 5, in acel an produsul sarbatorind 91 de ani de la lansare.
Un an mai tarziu, Chanel a ales-o pe Marilyn Monroe ca reprezentanta intr-o campanie care prezinta imagini vechi insotite de o inregistrare audio a unui interviu din 1960 intre Georges Belmont, pe atunci redactorul Marie Claire, si Monroe, in care a dezvaluit ca nu purta altceva decat Chanel nr. 5. Gisele Bundchen a fost imaginea parfumului in 2014, iar Lily-Rose Depp a fost ulitmul ambasator celebru al parfumului intre anii 2016–2019.