Noua biografie a lui Meghan Markle dezminte declaratiile din ultimii 2 ani facute de Meghan si Harry. Cu mult inainte de divortul de Familia Regala, negociau cu Netflix si Spotify si aplicau pentru marci inregistrate cu numele lor.
Dupa aproape 2 ani in care monarhia britanica a fost puternic zdruncinata de scandalurile provocate predominant de cuplul format din Printul Harry si Meghan Markle, o noua aparitie editoriala isi propune sa o puna pe Ducesa de Sussex intr-o alta lumina si sa clarifice haosul creat.
Intitulata „Revenge: Meghan, Harry and the war between the Windsors” (Razbunare: Meghan, Harry si razboiul din familia Windsor), cartea poate fi deja comandata, fiind disponibila incepand cu 21 iulie, atat in format fizic dar si electronic – aici.
Primele fragmente din biografia dedicata lui Meghan au fost facute publice in ziarul The Times iar jurnalistii britanici care au citit-o, au declarat ca va fi „cartea de care se va teme cel mai mult” Ducesa de Sussex.
A fost scrisa de Tom Bower, un jurnalist cunoscut pentru publicarea unor biografii neautorizate, bine-documentate, care ofera detalii foarte intime din vietile subiectilor. Este lansata de editura Blink Publishing si promovata drept cea mai personala biografie a lui Meghan de pana acum, dezvaluind conflictele create in interiorul Familiei Regale care ar putea rasturna opinia publica in privinta multor scandaluri create de Harry si Meghan.
Atat in interviul acordat lui Oprah dar si in alte interviuri ulterioare si in declaratiile prietenilor lor apropiati, Harry si Meghan s-au pozitionat ca fiind asupriti, nedreptatiti si puternic judecati de membrii Familiei Regale. Au lansat acuzatii de bullying, rasism si lipsa de empatie si umanitate.
Intr-un moment in care opinia publica este foarte preocupata de problema rasismului, Meghan si Harry au lansat acuzatii legate de rasism venit din partea unor membrii seniori ai Casei Regale. Desi nu au dorit sa ofere detalii, stiind ca declaratiile lor vor deveni mult mai scandaloase daca sunt evazive – lasandu-i pe jurnalisti sa speculeze saptamani in sir in legatura cu posibilele actiuni care au dus la aceste acuzatii – prietenii cuplului regal au orientat acuzatiile catre Printul Charles sau Printul Philip.
Bower scrie ca „Meghan era furioasa ca reprezentantii Palatului Buckingham refuzau sa ii protejeze imaginea. Ea refuza sa accepte ca personalul nu era angajat pentru a o promova pe ea ca individ si ca o plasa in contextul intregii Familii Regale.”
Bower dezvaluie si motivele pentru care Meghan s-a declarat vulnerabila si izolata in cadrul interviului cu Oprah: „In mod specific, Meghan era furioasa la refuzul de a-l critica in mod oficial pe tatal e, Thomas Markle (n.r. dupa ce acesta a luat bani de la paparazzi pentru a-l poza intr-un internet cafe pentru a oferi impresia ca este sarac si ca fiica lui nu il ajuta cu bani). Din perspectiva ei, Meghan era izolata, vulnerabila si inabusita de conventii.”
Cartea lui Tom Bower promite sa dezvaluie in detaliu firul narativ care a dus la razboiul din familia Windsor, citand exact discutiile purtate in interiorul membrilor Familiei Regale.
Una dintre sectiunile publicate in The Times dezvaluie toate manevrele care au avut loc cand Meghan Markle a fost invitata sa fie pe coperta revistei Vanity Fair in septembrie 2017, dupa ce a anuntat logodna cu Printul Harry. Se pare ca relatiile dintre Markle si jurnalistul care a realizat interviul, Sam Kashner, au fost atat de intense incat Ducesa i-a spus lui Kashner ca nu va exista loc de prietenie intre ei pe viitor.
O alta sectiune descrie angoasele prin care au trecut membrii Familiei Regale cu privire la inmormantarea Printului Philip din aprilie 2021. Cartea sustine ca Regina Elizabeta s-a simtit usurata cand a aflat ca sarcina lui Meghan o va impiedica din planurile de calatorie in Marea Britanie pentru a lua parte la eveniment.
Cartea include si relatari ale unor apropiati ai Casei Regale „care nu au mai vorbit niciodata pana acum”, potrivit publicatiei The Express. Meghan si Harry ar fi fost extrem de furiosi ca nu au inclusi in planurile Jubileului de Platina al Reginei.
Comentatoarea regala Sarah Robertson a citit mai multe fragmente ale cartii si a declarat pentru GB News ca include printre cele mai scandaloase lucruri publicate pana acum despre Ducii de Sussex si ca „va trimite socuri de groaza prin toata familia regala”. In plus, autorul Tom Bower i-a trimis deja un mesaj lui Meghan Markle in care i-a avertizat: „Sa nu cumva sa va asteptati ca va ma veti reduce la tacere.”
Cartea, descrisa de Robertson ca un KO la adresa lui Meghan, va lamuri mai multe aspecte ale imaginii publice pe care Ducii de Sussex si-au creat-o in ultimii ani, inclusiv presupusa prietenie cu Serena Williams, actele de filantropie sau activism.
Un scandal care va fi clarificat este alegerea de catre Meghan si Harry a numelui Lilibeth pentru fiica lor nascuta anul trecut.
Robertson a declarat: „Am citit cum Meghan si Harry au luat-o pe nepregatite pe Regina alegand numele Lilibeth. Au sustinut ca au cerut permisiunea Reginei dar nu au declarat nimic despre faptul ca avocatii lor au inregistrat un website in numele lui Lilibeth cu 2 zile inainte de nasterea copilului. Iar Harry a sunat-o pe Regina dupa ziua ei de nastere si i-a spus, nu a intrebat-o, i-a spus ca fiica lor se va numi Lilibeth. Ce vreau sa spun este ca Lilibeth este un nume personal, atat de intim, acordat Reginei de catre bunicul ei, George al V-lea, care cred ca s-ar invarti in mormant daca ar vedea spectacolul de circ pe care Harry si Meghan l-au adus in familia regala.”
Planurile de a abandona rolurile oficiale din cadrul Familiei Regale au fost luate imediat dupa ce Meghan a editat, in calitate de oaspete, editia din septembrie 2019 a revistei britanice Vogue. Au urmat intalniri cu specialisti in marketing si PR care i-au ajutat sa-si negocieze in avans contractele de sponsorizare.
In luna noiembrie 2019, Meghan a primit o vizita privata de la Hillary Clinton la Frogmore Cottage, vila in care locuia cu Printul Harry si fiul lor, Archie. Doua saptamani mai tarziu, Ducii de Sussex au anuntat, intr-un mod surprinzator care a incalcat protocolul regal, ca nu vor petrece Craciunul cu Regina Elizabeta la Sandringham. In schimb, au calatorit in Canada, au petrecut sarbatorile acolo iar dupa Anul Nou au anuntat divortul de Familia Regala.
Cartea lui Bower confirma o speculatie mai veche a jurnalistilor britanici: Meghan a avut constant angajata o echipa care se ocupe de promovarea ei personala. In plus, a avut o echipa de agenti, avocati, specialisti in marketing si comunicare care au pregatit-o cu mult timp inainte pentru separarea de Familia Regala.
Echipa ei a lucrat pentru a-i asigura contracte de publicitate cu Netflix, Spotify si a aplicat pentru marci inregistrate pentru numeroase obiecte pe care ar fi urmat sa le vanda, inclusiv stilouri si „servicii de sprijin emotional. Meghan s-a consulat cu echipa ei din Los Angeles pentru a-i gasi cei mai buni termeni prin care sa plece din Marea Britanie. Incurajarile pe care le-a primit de la consultantii ei din Los Angeles au fost aproape intoxicante. Iar brandul Sussex era ca si asigurat, promitea sa le ofere aceleasi oportunitati si beneficii pe care le are familia Obama.”
Cu alte cuvinte, cartea confirma ca divortul de familia regala a fost cauzat de faptul ca nu aveau voie sa capitalizeze la maximum de pe urma brandului lor personal, asa cum isi doreau. Desi exista numeroase produse oficiale vandute de magazinele Palatelor Buckingham, de Clarence House (casa Printului Charles si a Camillei) sau Kensington Palace (casa Ducilor de Cambridge), acestea sunt destinate turistilor si au o raspandire limitata. In plus, profitul obtinut este investit pentru a asigura prosperitatea Familiei Regale ca un colectiv.