Skip to content

Milano Design Week a adus la un loc designul, AI-ul și inspirația colectivă. Instalația creată de IQOS și designerul Seletti a atras atenția participanților

„Connected Worlds” este tema din acest an a Milano Design Week, iar firul comun al instalațiilor și expozițiilor din cadrul evenimentului este sinergia dintre design, AI și participarea colectivă. În acest fel, evenimentul propune o viziune asupra unui viitor în care creativitatea și tehnologia se unesc.
Printre colaborările inedite din cadrul Milano Design Week, s-a remarcat Curious X: Sensorium Piazza, colaborarea surprinzătoare dintre IQOS și brandul italian SELETTI. Instalația a fost plasată în Opificio 31, în perioada 7–13 aprilie, și reprezintă o reimaginare îndrăzneață a pieței tradiționale italiene, transformată acum într-un spațiu multisenzorial în care oamenii se pot întâlni ca să discute și să se conecteze.
Instalația gândită de designerul Seletti împreună cu IQOS leagă lumea fizică de cea digitală și creează o dimensiune neașteptată în care arta și tehnologia se împletesc pentru a genera interacțiuni cu adevărat semnificative. Între cei care au avut ocazia să admire lucrarea, s-a numărat și arhitectul Omid Ghannadi.
„Curious X: Sensorium Piazza, instalația creată de IQOS și designerul Seletti, reflectă tema prin implementarea unei experiențe digitale în cadrul pieței din ansamblul MDW de la Opificio”, explică Omid.

„Zona are un puternic caracter istoric, devenită cartier al artiștilor după ce a fost bombardat în cel de-al Doilea Război Mondial. În acest fel, instalația digitală imaginată de Seletti aduce elemente interactive, digitale, într-un loc istoric, simbolizând astfel legătura dintre trecut și viitor.”
Lucrarea a fost gândită să susțină misiunea Philip Morris International de a construi un viitor fără fum și de a celebra comunitatea de utilizatori adulți, aflată în continuă creștere. Proiectul marchează și debutul noii platforme IQOS, Curious X, menită să ofere experiențe care inspiră. Dintre acestea, curiozitatea ca motor al creativității și inovația se află în centrul călătoriei celor peste 32 de milioane de utilizatori IQOS la nivel global.
„Connected Worlds este o temă care invită la reflecție, poate fi privită din multe perspective, conexiunea dintre lumea fizică și cea digitală, în special AI + design, dar și legătura dintre lumi diferite, sub forma culturilor și diversității umane”, explică Omid. „Pentru mine, este o temă care invită la incluziune, la celebrarea culturilor diferite manifestate în design, dar și un apel la utilizarea AI pentru a accelera optimizarea și sustenabilizarea mediului construit urban.”


Instalația Curious X: Sensorium Piazza este una din lucrările extraordinare care au fost expuse în eveniment după un proces de selecție extrem de riguros. Evaluarea are în vedere criterii precum autenticitatea, inovația sau noutatea pe scena designului. Standardele sunt justificate pentru un eveniment de o asemenea reputație, pentru care este extrem de important să-și cultive și să-și potențeze valorile.
„Inovația aparține viitorului, iar trecutul, clasicul, este baza solidă pe care putem construi valori noi. Cred că cele două nu se exclud una pe cealaltă, însă inovația trebuie să știe cum să respecte creativitatea clasică, această fundație a noastră, a tuturor”, consideră Omid Ghannadi, care apreciază Milano Design Week drept „un fenomen, o celebrare a designului de anvergură globală.”

Material susținut de IQOS
IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Citește în continuare