Noile lucrari ale artistului Mircea Maurice Novac, intr-o expozitie la Annart Gallery in perioada 4 aprilie-31 mai.
Annart Gallery verniseaza joi, 4 aprilie, expozitia “Jurnal de Atelier” semnata de Mircea Maurice Novac.
Dupa doua expozitii majore care i-au fost dedicate la Muzeul National de Arta din Iasi (2021) si Muzeul de arta Craiova (2023-2024), noile opere ale pictorului vor putea fi vazute pana pe 31 mai la Annart, pe strada Andrei Muresanu, nr.1.
Mircea Maurice Novac face parte din generatia optzecista, preferand sa expuna rar, fiecare dintre iesirile sale in public, fiind indelung premeditata.
Potrivit criticului de arta Catalin Davidescu care a scris textul expozitiei, Mircea Novac este unul dintre artistii pentru care munca zilnica in atelier reprezinta un program de viata iar prezentarea productiei sale este realizata doar cand este sigur ca a gasit relatia perfecta intre piesele pe care vrea sa le expuna si spatiul unde vor fi expuse. Studiaza cu atentie fiecare aspect, de la calitatea panzei, a sasiului si a pigmentilor pana la tipul de inramare si de panotare.
“Jurnal de atelier” contine lucrari gandite pentru spatiul galeriei Annart, realizate in ultimii ani, unele dintre ele fiind prezentate in premiera.
Pictura sa actuala este sincronizata cu peisajul artistic contemporan al Noului Realism, impartasit mai putin de colegii sai de generatie si mai mult de exponentii noului val. In timp ce generatia tanara cultiva o „secularizare” a sentimentului incercand programatic o obiectivare fata de motiv, Mircea Novac cauta acest tip de implicare care ii faciliteaza accesul la „ traire”, la ambiguitate si misterul ei.
Nascut in 1954 la Butoiesti, in Mehedinti, Maurice Mircea Novac traieste si lucreaza la Bucuresti.
Maurice Mircea Novac este absolvent al Liceului de Arta din Craiova, apoi al Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti, sectia Pictura Monumentala, avand ca profesor pe Simona Chintila.
La inceputul anilor `90 pleaca din tara, locuind o perioada in Germania, apoi in Olanda (Masstricht), perioada in care are o intensa activitate expozitionala in Belgia, Marea Britanie, Venezuela, Columbia, Statele Unite ale Americii.
Dupa revenirea in tara in anul 1996, a devenit apreciat de colectionarii romani pentru pictura sa expresiva in care temele predilecte sunt istoria personala, stratificarea culturala a experientei contemporane, utopii ale timpului si solitudinea contemplativa a peisajului natural.