Monica Lewinsky revine ca ambasador al unei colectii de haine care incurajeaza publicul sa iasa la vot. Dintr-o victima a hartuirii mediatice, Lewinsky a devenit o activista anti-bullying, din ce in ce mai admirata.
Monica Lewinsky revine in atentia presei si a publicului cu o noua campanie menita sa incurajeze participarea la vot a americanilor. Devenita una dintre cele mai cunoscute activiste anti-bullying dupa furtuna mediatica din anii ’90 — in urma unei aventuri cu presedintele Bill Clinton — Lewinsky este noua ambasadoare a brandului Reformation. A fost aleasa, in mod simbolic, ca reprezentanta a unei campanii dedicate mobilizarii americanilor pentru a iesi la vot la finalul acestui an.
Pe de o parte, pozitia ei de ambasador al colectiei Reformation este o dovada a schimbarilor semnificative prin care a trecut societatea din 1995 pana astazi. In acelasi timp, este rezultatul muncii unei echipe de marketing si PR care a lucrat intens pentru a o transforma pe doamna Lewinsky din „amanta presedintelui” care a fost umilita public timp de zeci de ani intr-un speaker motivational, demn de urmat, care promoveaza mesaje importante la nivel national si international.
Campania intitulata „You’ve Got the Power” a fost lansata luni in parteneriat cu vote.org si are ca scop “reamintirea oamenilor de puterea lor la vot”.
Campania Reformation o prezinta pe doamna Lewinsky imbracata in diferite tinute — un trenci din piele, un costum rosu, pulovere, sacouri — potrivite pentru purtat la locul de munca, in special la birou.
„Este un an electoral foarte important si increderea in marile institutii este destul de scazuta. Am inteles. Nu vrem sa fim un alt brand care doar iti spune sa votezi, asa ca am incheiat un parteneriat cu expertii de la Vote.org.”, se arata pe site-ul Reformation.
Pe site-ul companiei, doamna Lewinsky este citata spunand ca “A vota inseamna a-ti folosi vocea pentru a fi auzit si este cel mai definitoriu aspect al democratiei. Daca vreti sa va plangeti pentru urmatorii patru ani, trebuie sa iesiti la vot”.
Intr-un interviu oferit revistei americane Elle, doamna Lewinsky a declarat ca parteneriatul a fost un raspuns la cresterea frustrarii si apatiei alegatorilor inainte de alegerile prezidentiale din noiembrie.
„Cu totii trebuie sa ne reamintim unii altora ca nu putem lasa ca acest lucru sa ne impiedice sa avem nevoie sa votam, ca acesta este modul in care ne folosim vocea. Acolo este puterea noastra”, a declarat ea pentru Elle.
Reformation a tinut sa mentioneze ca transformarea lui Lewinsky in fotomodel a venit cu ajutorul unei armate de specialisti, de la fotografa Zoey Grossman — cunoscuta pentru editoriale glam de moda — la regizorul de miscare Anna Collins care a coordonat pozitiile din sedinta foto. Lewinsky pozeaza ca o figura statuara, in pozitii care sugereaza putere, emancipare si este menita sa ii inspire pe altii sa ii urmeze indemnul de implicare civica si mers la vot.
Pentru a-i incuraja pe oameni sa cumpere colectia, Reformation s-a angajat sa doneze 100% din incasarile unei piese – un hanorac crem pe care este inscriptionat titlul „You’ve Got the Power” ca un slogan in stil Pop Art – catre Vote.org, cea mai mare organizatie nepartizana din SUA care se ocupa de incurajarea oamenilor sa participe la procesul de votare. De asemenea, compania de moda a facut deja o donatie de 25.000 de dolari catre ONG si a inclus informatii despre inregistrarea la vot pe site-ul colectiei.
Doamna Lewinsky – in prezent scriitoare – avea numai 22 de ani cand a intrat intr-o relatie amoroasa cu presedintele de atunci Bill Clinton, care era cu 27 de ani mai in varsta decat ea.
In 1995, Lewinsky, pe atunci in varsta de 21 de ani, s-a alaturat echipei de la Casa Alba ca stagiar neplatit (Ulterior, a fost angajata pe posturi platite acolo si la Pentagon.) In doar cativa ani, insa, imaginea si cariera ei au fost distruse dupa ce autoritatile au aflat de o serie de aventuri sexuale pe care le-a avut cu presedintele Bill Clinton, pe care acesta a negat-o initial.
Ulterior, Clinton a recunoscut ca a avut “contacte fizice intime nepotrivite” cu Lewinsky, stirea a dominat prima pagina a stirilor si ziarelor din intreaga lume la finalul anilor ’90 — 1998 si 1999. In timp ce Clinton a fost pus sub acuzare pentru actiunile sale si a scapat relativ usor de acest scandal, Lewinsky a suferit in urma misoginismului excesiv si a sutelor de amenintari cu moartea pe care le-a primit. A fost alienata social, umilita public, fapt care a transformat-o ulterior intr-un speaker pe tema hartuirii, devenind consilier strategic al organizatiei anti-hartuire Bystander Revolution.
De cand a reaparut in atentia publicului, in 2014, Lewinsky a vorbit in mod regulat in public impotriva hartuirii cibernetice, numindu-se „pacientul zero” al acestei tendinte tot mai raspandite pe internet.
Patru ani mai tarziu, declara ca relatia ei cu Clinton a constituit “un abuz grosolan de putere” din partea acestuia, mentionand ca el era „cel mai puternic om de pe planeta… cu suficienta experienta de viata pentru a sti mai bine”.
Intr-un interviu acordat anul trecut Vanity Fair, comemorand 25 de ani de la nefericitul scandal cu Clinton, doamne Lewinsky a declarat, privind la distanta toate cele intamplate ca “Nu poti fugi de povestea vietii tale. Poate ca cea mai dificila idee pe care a trebuit sa o accept a fost ca nu exista nicio desprindere sau dezlegare de sinele care a izvorat din 1998. Poti doar sa incerci sa-ti integrezi sinele anterior cu toata compasiunea pe care o poti aduna.”
Experienta traumatizanta a doamnei Lewinsky a fost ecranizata de mai multe ori pe micul ecran. Cea mai recenta ecranizare a fost semnata de Ryan Murphy si Sarah Burgess care au adaptat continutul cartii „O conspiratie vasta: povestea reala din spatele scandalului sexual care aproape ca daramat un Presedinte” (A Vast Conspiracy: The Real Story of Sex Scandal That Nearly Downed a President), scrisa de Jeffrey Toobin si publicata in 1999 pentru productia de televiziune „Impeachment: American Crime Story”. Lewinsky a fost producator executiv al seriei, detalii aici.