Musicalul Ratatouille, cu premiera exclusiv pe Tik Tok, a reusit sa adune 2 milioane de dolari la fondul solidaritatii pentru artisti. Este cea mai mare strangere de fonduri pentru The Actors Fund
Cu majoritatea salilor de spectacole inchise peste tot in lume, organizatorii de evenimente culturale cauta noi canale de distributie pentru a ramane relevanti publicului cunoscator, dar si pentru a atrage noi publicuri care sa descopere magia unui act cultural.
Musicalul creat special pentru platforma Tik Tok, “Ratatouille”, denumit “Ratatousical”, realizat de actori de pe Broadway, vedete si creatori TikTok a avut premiera pe 1 ianuarie, cu Tituss Burgess in rolul soricelului Remy, Adam Lambert in rolul soricelului Emile si Ashley Park (din “Emily in Paris”) in rolul lui Colette, a vandut peste 200.000 de bilete la premiera. Pentru cea de-a doua reprezentatie, cea din 10 ianuarie, s-au mai vandut 150.000 de bilete, iar suma totala stransa din vanzarea celor peste 350.000 de bilete a insumat 2 milioane de dolari. Pretul unui bilet a inceput de la 5 dolari, utilizatorii avand posibilitatea sa doneze si sume mai mari.
Suma integrala a fost donata catre The Actors Fund, organizatia care sustine financiar lucratorii din domeniul cultural care au ramas fara locuri de munca din cauza pandemiei de coronavirus, ofera locuinte celor ramasi fara casa si asistenta medicala.
Datorita musicalului “Ratatouille”, reprezentatiile sustinute pe platforma Tik Tok au generat cea mai mare strangere de fonduri din istoria The Actors Fund.
Din distributie au mai facut parte Wayne Brady in rolul lui Django, Kevin Chamberlin in rolul lui Gusteau, André De Shields in rolul lui Ego, Andrew Barth Feldman in rolul lui Linguini, Priscilla Lopez in rolul Mabel, Owen Tabaka in rolul lui Young Ego si Mary Testa in rolul Skinner. Cori Jaskier, Talia Suskauer, Nikisha Williams, JJ Niemann, John Michael Lyles, Raymond J. Lee si Joy Woods au sustitut partea muzicala. Datorita caracterului exclusiv online, mai multi actori din Marea Britanie si din Statele Unite s-au putut implica.
Este primul musical care are premiera pe Tik Tok, cu actiunea creata special pentru platforma de social media de catre compania teatrala Seaview.
Evenimentul nu a fost sustinut nici de Pixar, nici de Disney, creatorii oficiali ai desenului animat lansat in 2007, insa acestia au salutat initiativa prin postari pe social media cu indragitul soricel si au oferit acordul sa foloseasca povestea, desi Disney reuseste sa scoata mai multi bani din productiile de musical de pe scenele teatrelor din intreaga lume decat din filmele distribuite in cinematografe, asa cum subliniaza publicatia Time.
O data cu pandemia si cu gatitul acasa, mai multe referinte Tik Tok au avut in centrul atentiei povestea “Ratatouille”, insa niciuna nu a devenit atat de virala incat sa poata genera si alt tip de implicare din partea creatorilor de continut. Musicalul a devenit posibil dupa ce o profesoara din Hartsdale, New York, a postat in octombrie 2020 o filmare cu ea cantand a capella o melodie inspirata de soricelul Remy din film. Initiativa ei a devenit virala, dezvoltandu-se astfel diferite duete si coregrafii.
De la prima postare a profesoarei pana la ideea de musical care a aparut la inceputul lunii decembrie, peste 250 de milioane de oameni au vazut, interactionat si creat continut care a avut la baza povestea soricelului bucatar, de la vedete la oameni simpli.
Actiunea a avut la baza una dintre replicile personajului Auguste Gusteau din film, care spunea ca “orice poate sa gateasca”. Pe acelasi principiu, producatorii acestui fenomen online au explicat ca oricine poate fi parte dintr-un musical, interpretand in propriul stil melodiile si replicile din scenariu.
Cu aproape un an de cand cele mai importante institutii culturale sunt inchise, reinventarea unui act cultural a venit cu un suflu nou, de care toata echipa implicata avea nevoie, mai ales ca premisele nu sunt foarte optimiste privind intoarcerea la normalitate.
Desi considerata o retea pentru tineri, platforma Tik Tok promoveaza si ofera din ce in ce mai mult continut din zona culturala, oferind astfel ocazia institutiilor culturale din intreaga lume sa isi reinventeze strategia de comunicare intr-o abordare dedicata continutului video, adaptat pentru telefoanele mobile si pentru categoria de varsta sub 25 de ani.