Skip to content

Designerul american Narciso Rodriguez lanseaza o colectie capsula cu Zara in care recreeaza cele mai cunoscute piese ale lui. Este creatorul de moda preferat al fostei Prime Doamne Michelle Obama care i-a purtat rochiile de zeci de ori.

La trei ani dupa ultima colectie lansata, designerul american Narciso Rodriguez revine printr-o colaborare cu retailerul mass-market Zara. Colectia capsula care va fi disponibila zilele viitoare este inspirata de cariera de peste 30 de ani a designerului.

Colectia Narciso Rodriguez x Zara include 25 de piese care reproduc cele mai iconice creatii vandute de Rodriguez de-a lungul timpului.

Scopul colectiei este de a readuce brandul lui Rodriguez in atentia consumatorilor, de a-l face mai accesibil dar si de a demonstra ca siluetele lui sunt atemporale, nu se demodeaza si sunt inspirate de un anumit tip de feminitate si senzualitate care este la fel de relevant astazi ca in momentul in care Prima Doamna Michelle Obama purta aproape zilnic creatiile designerului american.

In acelasi timp, colaborarea cu Zara este un mijloc eficient de a-l introduce pe Narciso Rodriguez, predominant cunoscut in SUA si America Latina, catre publicul european.

Zara este o companie spaniola care face parte din conglomeratul Inditex care detine si marcile Massimo Dutti, Pull & Bear, Oysho, Uterque, Stradivarius si Bershka. Puterea brandului s-a remarcat de-a lungul timpului prin viteza pe care o are in procesul de a dezvlta un produs nou si a-l pune in vanzare (s-a zvonit ca ar fi vorba de doar doua saptamani, o perioada extrem de mica pentru retailerii mass-market). In acelasi timp, Zara a reluat in ultimii ani majoritatea tendintelor create de marile case de moda de lux – Prada, Burberry, Louis Vuitton, Jacquemus, Gucci – pe care  le recreeaza cu mici modificari si le vinde la preturi de pana la 100 de ori mai mici.

Rodriguez a tinut ca piesele vestimentare din colectia lui capsula sa nu fie produse din aceleasi materiale din care sunt realizate in mod obisnuit produsele Zara, care tind sa aiba o baza de nylon sau lycra.

Designerul a declarat ca „le-am dat celor de Zara o lista cu locurile din care imi luam materialele si au contactat aceleasi fabrici. Si daca nu au reusit sa procure aceeasi calitate, in unele cazuri au gasit chiar o calitate mai buna. Cercetarea materialelor a fost impresionanta.

Astfel, preturile sunt ceva mai ridicate decat nivelul mediu al hainelor si accesoriilor de la Zara, dar sunt mai ieftine decat hainele de designer. Oscileaza intre 119 dolari pentru o bustiera fara bretele si 499 dolari pentru un palton de lana cu doua fete.

Despre procesul de a reveni in arhivele lui si a recrea cele mai celebre creatii ale sale, Rodriguez a declarat ca fost „o experienta minunata. A fost grozav sa trec din nou prin arhiva si sa revizitez lucrurile pe care le-am iubit. A fost minunat si sa le vad prin ochii echipei de creatie de la Zara, sunt o echipa atat de profesionista si entuziasmata de orice piesa in parte, au vut grija ca esenta originalului sa fie pastrata la fiecare.”

Rezultatul este o colectie de fuste, topuri, rochii, pantaloni si salopete minimaliste dar elegante si sofisticate, predominant in tonuri neutre de bej, ivoire sau alb si negru, cu o singura rochie rosie care reaminteste de originile cubane ale designerului.

Colectia va fi disponibila incepand cu 8 septembrie pe Zara.com si in magazine.

Narciso Rodriguez ramane unul dintre designerii preferati de Michelle Obama care i-a purtat creatiile atat in cadrul unor evenimente importante desfasurate la Casa Alba dar mai ales in timpul nesfarsitelor campanii electorale ale sotului sau, fostul Presedinte american Barack Obama.

Rodriguez a devenit cunoscut in 1996 cand a creat rochia de mireasa a lui Carolyn Bessette pentru nunta cu John F. Kennedy Jr, aceasta i-a fost colega in atelierele Calvin Klein unde designerul a fost angajat inainte de a-si deschide propriul brand.

Printre fanele lui Rodriguez se numarau la inceputuri Sarah Jessica Parker, Claire Danes, Julianna Margulies si Julia Louis-Dreyfus. La inceputul anilor ‘2000, s-a extins in zona de parfumuri care a avut mare succes in SUA si desi rochiile ii erau purtate constant pe covorul rosu, in 2006 se afla in pragul falimentului si a fost nevoit sa vanda 50% din actiunile companiei sale.

Ulterior, le-a rascumparat iar afacerea lui a fost salvata de Michelle Obama care a ales sa poarte o rochie Narciso Rodriguez cand l-a insotit pe Barack Obama la primul eveniment oficial in calitate de Presedinte al Statelor Unite. In 2017, Prima Doamna i-a purtat din nou creatiile in ultima ei aparitie pe scena in timpul discursului State of the Union.

In perioada pandemiei, Rodriguez s-a ocupat cu costume de film si televiziune si s-a dedicat mai mult colectiilor sale de parfumuri. Colectia cu Zara vine in urma unei prietenii de lunga durata cu familia Ortega care detine majoritatea actiunilor in Zara.

Mai jos puteti vedea cele 23 de piese ale colectiei capsula Narciso Rodriguez x Zara, campania de promovare a fost fotografiata de Craig McDean, un cunoscut fotograf de moda care lucreaza in mod obisnuit pentru Vogue si alte reviste de lux. Natalie Vodianova este modelul care a pozat pentru noua colectie.

Citește în continuare