De azi, pe Netflix documentarul Don’t Die: The Man Who Wants to Live Forever, povestea lui Bryan Johnson, antreprenorul obsedat de intinerire. Johnson cheltuie 2 milioane anual in tratamente si face infuzie de plasma din sangele fiului sau, adolescent
De astazi puteti vedea pe Netflix un documentar socant despre Bryan Johnson, antreprenorul american care cheltuie milioane de dolari anual pentru a incetini imbatranirea si pentru a da functiile organismului inapoi.
Don’t die se numeste documentarul care urmareste obsesia lui Bryan Johnson pentru intinerire si experimentui stiintific pe care il desfasoara zilnic – el fiind subiectul testului.
Johnson are companii care creeaza aparatura care studiaza creierul uman, are 47 de ani si vrea sa faca ca trupul sau sa ajunga la performantele si aspectul de la 18 ani.
De la regizorul Chris Smith (Tiger King, Fyre), Don’t Die: The Man Who Wants to Live Forever merge in spatele titlurilor din jurul cruciadei anti-imbatranire a lui Johnson. Acesta plonjeaza adanc in psihicul sau, dezvaluind schimbarile drastice care l-au facut pe antreprenor sa treaca de la propriile lupte personale la a-si dedica timpul si energia – si o parte considerabila a averii sale – pentru a trai mult peste cea mai ambitioasa speranta de viata umana.
„Anul trecut, am vazut un titlu despre un barbat care cheltuia 2 milioane de dolari pe an pentru a avea din nou 18 ani”, spunea Chris Smith in campania de promovare a documentarului. „Acea curiozitate initiala a dus la o calatorie de 12 luni in care am urmarit cautarea lui Bryan Johnson si efectul acesteia asupra celor apropiati, intervievand in acelasi timp experti din intreaga lume pentru a intelege mai bine oamenii care incearca sa traiasca mai sanatos, mai mult. Un an mai tarziu, beau mai putin, ma culc mai devreme si port un inel care imi spune cat de prost imi este somnul.”
Cu acces intim la rutina zilnica epuizanta a lui Johnson, la viata de acasa, la procedurile medicale, precum si la prieteni si familie, Don’t Die abordeaza obsesia unui om, alaturi de problemele mai largi pe care le ridica cu privire la teama noastra de mortalitate si la notiunile inradacinate despre inaintarea in varsta.
Bryan Johnson a mai fost in atentia presei pentru obsesia sa fata de nemurire, iar materialul la care se refera regizorul Chris Smith e un podcast amplu facut de BBC in care antreprenorul american recunostea ca platea sute de mii de dolari pentru a infuza in fiecare luna un litru de plasma tinereasca a fiului sau adolescent, Talmage, in propriul flux sanguin imbatranit. “Niciodata nu am acordat mai multa atentie la ceea ce mananca… pentru ca asta intra in corpul meu”, spunea antreprenorul american in podcastul The Immortals de la BBC.
De asemenea, el si-a pompat propria plasma in corpul tatalui sau, in varsta de 70 de ani, pentru a contribui la imbunatatirea sanatatii sale fizice si cognitive in declin: “A fost unul dintre cele mai semnificative momente din intreaga lui viata. Si a fost la fel si pentru mine”. Johnson continua sa plateasca 2 milioane de dolari pe an pentru ca o echipa de cercetare sa investigheze modul in care putem trai mai mult – si cu siguranta nu este singurul bogatas din Silicon Valley dedicat cautarii vietii vesnice.
Ceea ce pare o decizie extrema si poate nebuneasca de a lupta impotriva imbatranirii si a face reversia functiilor corpului catre o varsta mai tanara e un trend anticipat de cativa ani pe care-l simtim la nivelul conferintelor motivationale sau medicale, al procedurilor de beauty aflate in dezvoltare si chiar al medicamentelor care au aparut in ultima vreme.
In 2019, Bank of America a prognozat ca scena startup-urilor al caror business se ocupa cu longevitatea va fi o industrie de 600 de miliarde de dolari pana in 2025.
Numai in 2022, startup-urile de longevitate au strans 7 miliarde USD, din care 3 miliarde au venit de la fondatorul Amazon, Jeff Bezos pentru progresele in reprogramarea celulara si 180 de milioane USD de la Sam Altman pentru cercetari in parte in domeniul plasmei tinere, care nu includ miliardele care sunt varsate in startup-urile de inteligenta artificiala.
Netflix mai are un alt documentar care se incadreaza in acest trend – Blue Zone – care urmareste cei mai varstnici oameni de pe planeta si alimentatia si stilul lor de viata.