Skip to content

Netflix va deschide doua complexe de divertisment cu restaurante, magazine si experiente imersive, similare cu parcurile Disneyland. Vor include atractii dedicate francizelor Bridgerton, Stranger Things si Squid Game.

Zilele trecute, intr-un articol publicat pe site-ul Variety se afirma ca Netflix se transforma intr-o “fabrica de francize”. Este o idee confirmata de anuntul facut de reprezentantii platformei de streaming care au dezvaluit ca anul viitor vor deschide doua complexe de divertisment in SUA, similare cu parcurile Disneyland.

Desi nu le descrie ca parcuri tematice, numindu-le “Netflix Houses”, cele doua complexe vor cuprinde o gama larga de magazine, restaurante si activitati experientiale legate de cele mai urmarite francize ale platformei, precum „Bridgerton”, „Stranger Things” si „Squid Game”.

Primele doua complexe se vor deschide in 2025 in Dallas si King of Prussia, Pennsylvania.

Ambele spatii vor inlocui malluri intrate in faliment, King of Prussia Mall si Galleria Dallas, fiecare ocupand o suprafata de peste 10.000 de metri patrati.

Fiecare complex va fi bazat in primul rand pe experientele de tip pop-up pe care Netflix le-a deschis in diverse orase din SUA pentru a promova noile sezoane din  „Bridgerton”, „Money Heist”, „Stranger Things”, „Squid Game”. Compania a testat anterior acest concept prin Netflix Bites, sustinand ca vor fi experiente permanente care “vor crea un loc de neuitat pentru a explora povestile si personajele preferate de la Netflix dincolo de ecran pe tot parcursul anului”.

In fapt, vor fi mini-parcuri tematice, vor servi mancare si bauturi, vor comercializa produse personalizate sau inspirate din seriale de succes si va include instalatii imersive bazate pe acestea.

Momentan, reprezentantii Netflix sustin ca viziunea este de a deveni vehicule de marketing pentru a promova noile lansari de filme si seriale originale.

Josh Simon, vicepresedintele departamentului de produse de consum Netflix, a declarat pentru Bloomberg ca scopul Netflix House este de a stimula implicarea fanilor: ”Am vazut cat de mult le place fanilor sa se cufunde in lumea filmelor si emisiunilor noastre TV si ne-am gandit mult la cum sa ducem acest lucru la nivelul urmator”.

La nivel oficial, Netflix nu priveste aceste destinatii permanente de vanzare ca fiind un nou segment de afaceri. Insa acest lucru s-ar putea schimba daca se va dovedi profitabil.

„La Netflix House, va puteti bucura de experiente imersive actualizate in mod regulat, va puteti rasfata cu o terapie de shopping cu amanuntul si puteti gusta – la propriu – din serialele si filmele preferate de la Netflix prin intermediul unor oferte unice de mancare si bautura”, a declarat Marian Lee, directorul de marketing al Netflix. 

La exteriorul Netflix House vor fi adaugate sculpturi, obiecte de arta si picturi murale cu personajele din titlurile populare de pe platforma. Vor exista oportunitati de a realiza fotografii in decoruri celebre sau concursuri precum provocarea Podul de sticla din Squid Game.

Conceptul a fost testat treptat de reprezentantii companiei in ultimii ani prin peste 50 de experiente inspirate din serialele preferate ale platformei, desfasurate in 25 de orase din intreaga lume. 

Inclusiv in Romania au avut loc activari pentru lansarile Bridgerton — recent, cu experiente deschise pe Calea Victoriei din Bucuresti si un desert special creat de gelateria La Romana — si Stranger Things la TIFF. Probabil cea mai cunoscuta experienta este “balul Bridgerton” care este deschis la intervale regulate in diferite locuri din lume, invitand fanii seriei sa ia parte la un bal inspirat de petrecerile Reginei Charlotte, cu costume, muzica, preparate culinare si bauturi similare cu cele consumate de familia Bridgerton.

Urmatoarea experienta imersiva anuntata in viitorul apropiat este „Squid Game: The Trials”, care se va deschide in L.A. pe 6 decembrie. Jucatorii vor concura in sase provocari diferite pe parcursul a 70 de minute, iar biletele incep de la 39 de dolari fiecare.

Treptat, Netflix se extinde si incearca sa capitalizeze pe succesul productiilor in care a investit mai mult decat orice alta platforma de streaming existenta pe piata. Compania a deschis de ceva vreme si un magazin online, aprovizionat cu produse inspirate de filmele si seriale precum „One Piece”, „Castlevania Nocturne”, „Heartstopper”, „The Witcher” si, cele doua hituri principale, „Bridgerton” si „Stranger Things”.

In plus, Netflix a incheiat recent primul sau contract de licentiere pentru produse de consum in sectorul jocurilor de noroc, cu un aparat de joc de tip slot machine „Squid Game”, care urmeaza sa ajunga in cazinouri in 2024.

Citește în continuare