Nike lanseaza o colectie de imbracaminte unisex, dedicata femeilor, barbatilor si persoanelor non-binare. Este prima linie de haine semi-formale a companiei.
Nike si designerul Martine Rose si-au unit fortele pentru o colaborare care sfideaza normele traditionale de gen. In timp ce Nike s-a impus ca o marca de top in materie de imbracaminte sportiva, acest parteneriat se aventureaza in domeniul hainelor semi-formale, o zona neexplorata de Nike anterior care s-ar putea dovedi profitabila.
Colectia Nike x Martine Rose include o jacheta de costum, o pereche de pantaloni, un trench si o camasa inspirate de croitoria impecabila a designerilor britanici.
Tinutele unisex sunt gandite pentru a fi purtate in afara terenului de catre jucatoarele de la Cupa Mondiala feminina FIFA.
In timp ce multe branduri sportive, de la Adidas la Lululemon, investesc in imbracaminte de performanta pentru femei, noua colectie Nike este prima conceputa in mod intentionat pentru momentele din afara terenului de fotbal.
Potrivit unui comunicat de presa Nike, scopul colectiei este de a „reduce decalajul de gen in ceea ce priveste croiala gandita si realizata pentru sportul feminin”. Piesele vestimentare vor fi disponibile exclusiv pe Martine-Rose.com incepand cu 25 iulie, la cinci zile dupa ziua de deschidere a Cupei Mondiale din Australia, si pe Nike.com, in aplicatia Snkrs si in anumite magazine Nike incepand cu 27 iulie 2023.
Pe langa costum, trench si o camasa, colectia include si accesorii, inclusiv sosete, manusi si ochelari de soare. Linia prezinta si noua iteratie a modelului de pantofi Nike x Martine Rose Shox Mule MR 4, intr-o noua cromatica albastra si mov, inspirata de tricourile de portar din anii 1990. Perechea a fost dezvaluita in premiera in luna februarie cand rapperul Kendrick Lamar a purtat o pereche pe scena premiilor Grammy 2023 unde i-a fost decernat trofeul pentru cel mai bun album rap.
„Desi ma folosesc de femei pentru a spune povestea, nu exista niciun gen legat de costum. Oricine il poate purta si speram ca, intr-o zi, nu vom mai vorbi despre gen in sport, ci doar despre sport”, a declarat Martine Rose.
Jacheta si pantalonii navy prezinta un model „M” care se repeta sub forma unui imprimeu iar trench-ul bej care aminteste de creatiile Burberry este prevazut cu un set suplimentar de maneci care pot fi legate in jurul gatului ca o esarfa traditionala de fotbal.
In privinta accesoriilor, colectia include sosete pana la genunchi realizate din nylon si spandex si o pereche de ochelari de soare Echo Shield. Intr-un interviu acordat WWD, Rose a reiterat ideea ca fiecare element al colectiei este unisex, fiind menit sa le permita jucatoarelor de fotbal sa se exprime oricum simt sa o faca prin hainele lor.
Nu este prima data cand Nike lanseaza o colaborare cu un designer in jurul unui turneu de fotbal.
In 2021, in timpul Euro 2020, Rose a creat o versiune reinterpretata a tricoului echipei de fotbal a Angliei pentru Nike in cadrul unui proiect numit „The Lost Lionesses”. Proiectul a fost un omagiu adus echipei feminine a Angliei din 1971, care a fost scoasa din cartile de istorie in ciuda realizarilor sale.
Vara trecuta, in timpul Campionatului European feminin, Nike si Rose au lansat pantoful Nike Shox MR4, cu o campanie de promovare a „eroilor necunoscuti” ai fotbalului britanic. Panourile publicitare au evidentiat talente precum Kat Craig, un avocat specializat in drepturile omului care sprijina victimele abuzurilor sexuale in fotbal, si Hope Powell, primul manager de fotbal feminin si de culoare al Angliei.
Tricoul a fost lansat in tandem cu o experienta virtuala si un film numit „The Lost Lionesses”. Acesta a marcat 50 de ani de cand echipa feminina de fotbal a Angliei, formata din femei cu varste cuprinse intre 13 si 21 de ani, a calatorit in Mexico City pentru a participa la Cupa Mondiala feminina.
In ceea ce priveste initiativele colectiilor unisex, Nike are planificate alte colectii si linii speciale ce vor fi lansate in acest an.