Skip to content

Noua campanie Dior a fost inspirata de tablourile lui Caravaggio.

Pentru noua campanie care promoveaza colectia destinata primaverii, casa de moda Dior a creat o serie de imagini in care lumina, atmosfera si decorul imprumuta elemente din tablourile lui Caravaggio si din perioada Baroca.

Pandemia a fortat brandurile de lux sa renunte la a crea campanii minimaliste sau asemanatoare cu ale altor case de moda. In schimb, au fost nevoite sa creeze vizualuri iesite din comun, cu un aer atat de nostalgie dar si modern.

Un alt aspect al realizarii noilor campanii de moda vine prin restrictiile de calatorie impuse de pandemie. Astfel, brandurile trebuie sa lucreze cu fotografi locali, make-up artisti si hair-stylisti din zona in care se afla birourile companiei respective.

Dior a ales sa lucreze cu Elina Kechicheva, o fotografa emergenta din Bulgaria care s-a remarcat prin folosirea deosebita a luminilor in sedintele foto pe care le realizeaza.

Sub directia creativa a Mariei Grazia Chiuri, designerul-sef de la Dior, Kechiceva a mers pe tehnica clar-obscurului si a recreat atmosfera din tablourile lui Caravaggio si ale altor maestri ai perioadei Baroce si din Renasterea Tarzie.

Pe de o parte, conceptul caravaggist al imaginilor se potriveste cu noua colectie care include imprimeuri inspirate din carpete create cu peste 500 de ani in urma.

Siluetele sunt inspirate din rochiile din Grecia Antica in timp ce nuantele alese si imprimeurile incarcate si aglomerate sunt concepte preluate din perioada maximalista a Barocului.

Nuantele alese pentru colectia de primavara Dior sunt neobisnuite pentru anotimpul in care natura inverzeste din nou si parcurile sunt pline de flori viu colorate. Tonurile de aramiu, galben inchis, smarald, safir sau albastru sunt cel mai des folosite in colectiile de toamna.

Colectia include un subiect aflat in tendinte: arta feminista, imputernicirea femeilor si lupta pentru egalitatea intre sexe.

Pe langa imaginile realizate de Elina Kechiceva, directorul creativ Dior a mentionat intr-o declaratie acordata WWD ca a fost important sa isi spuna punctul de vedere feminist prin aceasta noua campanie: „sarbatorim excelenta si creatia in toate formele ei. Colectia este surprinsa intr-o campanie incarcata cu puterea unica a picturii.’

Campania continua legatura pe care Dior a realizat-o in ultimele luni cu lumea artei. Recent, a invitat 10 artisti din intreaga lume sa reinterpreteze faimoasa geanta Lady Dior, preferata Printesei Diana.

Colectia de vacanta pentru 2021 a fost fotografiata in stilul tablourilor pre-Rafaelite in timp ce defilarea pentru primavara-vara a fost realizata sub forma unei biserici gotice in care fundalul crea iluzia unui vitraliu. In realitate, decorul a constat in colajele cu scop activist create de Lucia Marcucci, inspirate din eseurile feministe scrise de Virginia Woolf in urma cu aproape 100 de ani.

Defilarea Dior pentru primavara-vara 2021

Elina Kechicheva s-a nascut in Bulgaria si locuieste in Paris unde a lucrat pentru cele mai cunoscute reviste de moda din lume si a fotografiat campaniile Missoni si mytheresa.

Cariera lui Kechicheva a intrat pe o panta ascendenta dupa ce s-a mutat la Paris unde a participat la concursul de fotografie de moda „Hyeres”. Ulterior, lucrarile i-au fost publicate in cartea „Paradise” a lui Patrick Remy, unul dintre cei mai cunoscuti directori artistici din Paris.

In ultimii ani, fotografiile ei au aparut in Vogue, Harper’s Bazaar, Marie Claire, l’Officiel si Numero iar printre personalitati care i-au fost modele s-au numarat Amy Winehouse, Eva Green, Evan Rachel Wood, Diange Kruger, Pharrell.

Mai jos puteti vedea documentare cu Caravaggio si cu alti mari maestri pictori si artisti.

Citește în continuare