Noua campanie Dior reinterpreteaza figurile din cartile de tarot intr-un scurtmetraj regizat de Matteo Garrone.
Inceputul de an marcheaza o serie de saptamani ale modei in care cele mai influente case de moda si designeri isi prezinta noile colectii. Brandurile frantuzesti cu traditie lanseaza, pe langa colectii pentru primavara, vara, toamna si vacanta linia Haute Couture care presupune creatii spectaculoase cu un design conceptual realizat in intregime manual.
In cazul Dior, rochiile din colectia Haute Couture sunt estimate in jurul sumei de 100.000 de euro si, de obicei, sunt facute strict pe comanda si nu pot fi cumparate dintr-un magazin.
Noua colectie Haute Couture a fost lansata cu un scurtmetraj de 15 minute in care figurile din cartile de tarot prind viata si interactioneaza intr-o poveste cu iz mistic.
Mini-filmul a fost regizat de Matteo Garrone sub directia creativa a designerului-sef de la Dior, Maria Grazia Chiuri si este un omagiu adus fondatorului casei de moda, Christian Dior si pasiunii lui pentru astrologie, superstitii si lumea mistica.
Fiecare dintre personajele din filmul de mai jos poarta haine din colectia Haute Couture, gandite simbolic pentru a reprezenta „Magicianul”, „Marea Preoteasa”, „Dreptatea” sau „Nebunul”.
Chiuri a declarat ca „Exista o scoala care prezinta cartile de tarot ca fiind numai despre viitor insa punctul de vedere care ma fascineaza este ca te pot ajuta sa te cunosti pe tine insuti”.
Filmarile au avut loc in Castelul Sammezzano de langa Florenta iar rolul principal il are Agnese Claisse, fiica actritei Laura Morante.
Pe pagina de Facebook Dior au fost postate materiale video in care se arata complexitatea creatiilor Haute Couture si simbolistica folosita de Maria Grazia Chiuri si citiri in carti de tarot, atat pentru designerul casei de moda dar si pentru doamnele croitorese din atelier.
Productiile video din ultimele luni prin care au fost lansate noile colectii au fost mai spectaculoase si mai extravagante ca niciodata.
Brandurile au investit bugetul alocat, de obicei, defilarilor de moda si invitatilor-vedeta in continut video care spune o poveste captivanta si revine la un laitmotiv al modei ca o forma de arta si evadare din realitate.
Mai jos puteti urmari o parte din desfasurarea de forte din spatele noii productii Dior.
In timp ce majoritatea brandurilor de lux se intrec in afirmatii politice si activiste, Dior revine la esenta brandului: personalitatea lui Christian Dior care a revolutionat moda dupa al Doilea Razboi Mondial prin faimosul „New Look”. Si care a crezut cand i s-a citit in tarot ca „Va fi extraordinar. Casa ta va revolutiona moda.”
Realizate intr-un stil care imprumuta numeroase elemente din broderiile baroce, rochiile din noua colectie includ imprimeuri semnata de ilustratorul Pietro Ruffo. Artistul a creat un set de carti de tarot in care infatisarea fiecarui personaj descrie energie simbolului sau.
Matto Garrone, unul dintre cei mai bine cotati regizori italieni din ultimii 10 ani, a construit campania „Le Chateau de Tarot” in jurul cartilor de tarot Visconti-Sforza.
Povestea a pornit de la cartile de tarot Visconti-Sforza create de Bonifacio Bembo pentru Ducele din Milano in secolul al XV-lea. Erau ornate cu aur, smalt, motive vegetale si geometrice, cu prezente solemne si enigmatice care dezvaluie o calatorie interioara, o aventura de auto-descoperire.
In interpretarea lui Garrone, aceasta cautare interioara depaseste limitele de gen si prezinta o versiune in care masculinul si femininul sunt redefinite prin mitologia heraldica si lumi fermecate.
Garrone a fost nominalizat de sapte ori la Festivalul de la Cannes si a castigat cele mai ravnite trofee din Europa: Palme D’or si Marele Premiu al Juriului.
Crescut in Roma intr-o familie formata dintr-un fotograf si un critic de teatru, Matteo Garrone a devenit unul dintre cei mai bine cotati regizori actuali dupa lansarea „Gomorrah” din 2008 care i-a adus trofeele „Cel mai bun regizor european” si „Palme D’Or” de la Cannes.
Ulterior, a lansat „Reality” care a castigat Marele Premiu la Cannes in 2012, „Tale of Tales” in 2015 si „Dogman” in 2018, ambele fiind nominalizate pentru Palme D’Or.
Dupa productia fantasy Pinnochio din 2019 care a fost proiectata si in cadrul Bucharest International Film Festival, Garrone a fost cautat de Dior pentru a crea filmul pentru colectia Haute Couture de anul trecut. Il puteti urmari mai jos.
Directia vizuala a campaniei Dior continua linia pornita de colectia pentru primavara-vara inspirata de tablourile din perioada Baroca.