Noua colectie Dior pentru barbati foloseste terapia prin culori pentru a readuce optimism si speranta in mintea consumatorilor.
Kim Jones, directorul artistic al liniei masculine Dior a creat noua colectie si campanie a brandului avand in minte optimismul care lipseste de cateva luni in constiinta colectiva. Designerul a lucrat cu artistul american Kenny Scharf pentru a crea haine pentru toamna inspirate de lucrarile acestuia.
Noua campanie Dior este opera fotografului Rafael Pavarotti care a preluat motivele vizuale ale lui Kenny Scharf intr-o serie de imagini care folosesc terapia prin culoare pentru a readuce optimismul si zambetul pe buzele cumparatorilor.
Jones a declarat ca „Imaginile reprezinta speranta intoarcerii la realitate intr-un viitor apropiat. Alaturi de Rafel, am scos la iveala universul lui Kenny Scharf pentru a crea un moment de optimism in aceste vremuri grele.”
Colectia include haine si accesorii imprimate cu picturile in forma de desene animate ale lui Scharf, artist considerat pionier al scenei de arta din New York in anii ’80. Dior a descris personajele create de acesta ca fiind „la rascrucea dintre desene animate, suprarealism si science fiction”.
Campania, inspirata de subcultura „club-kids” a anilor ’90 care a revenit la moda in ultimii ani prin cultura travestiului, prezinta si genti din linia Dior Lock si noua propunere de incaltaminte a lui Jones: cizmele Dior Explorer II.
Desi pastreaza linia eleganta si rafinata Dior, hainele preiau inspiratie din imbracamintea confortabila care a devenit uniforma majoritatii oamenilor care lucreaza si socializeaza de acasa.
De cand a preluat linia masculina Dior, Kim Jones a pornit o serie de colaborari intre artisti contemporani renumiti si casa de moda franceza. In ultimii ani, a folosit lucrarile create de Kaws, Daniel Arsham, Hajime Sorayama si Raymond Pettibon.
O parte din noua colectie Dior include broderii realizate manual. Jones a angajat mestesugari specializati care au transpus picturile lui Scharf in camasi brodate.
Una dintre lucrarile devenit laitmotiv ale colectiei Dior este „Cand lumile se ciocnesc” creata de Scharf in 1984. Alte creatii mai recente au fost folosite in piesele vestimentare sub forma de imprimeuri dar si prin motive cu margele si ornamente realizate prin intarsie, o tehnica folosita la decorarea mobilierului prin incrustare.
Scharf a declarat ca postarile sale de pe Instagram au influentat foarte mult deciziile lui Kim Jones in privinta lucrarilor alese pentru a fi imprimate in colectie.
Pandemia nu l-a incetinit pe Scharf, in varsta de 62 de ani, care a organizat expozitii la doua mari galerii din New York si Los Angeles si a filmat documentarul „Kenny Scharf: When Worlds Collide”, programat pentru lansare in aprilie 2021.
„Sincer, ma simt aproape jenat de modul in care m-am descurcat atat de bine in timpul pandemiei si stiu ca atat de multi oameni nu sunt bine, asa ca am fost linistit in privinta asta”, a spus Scharf. „Imi place foarte mult sa pictez. De cand a venit COVID-19, nu m-a vizitat nimeni si nu am zburat nicăieri. Am un studio minunat si tot ce imi trebuie. Familia mea, nepotii mei locuiesc in apropiere si am creat o mica bula”, a explicat el.
Kenny Scharf a devenit faimos alaturi de Keith Haring si Jean-Michel Basquiat, grupul avantgardist din East Village din New York-ul anilor 80. Fiecare dintre ei s-a remarcat cu un stil aparte, lui Kenny i-a revenit reinterpretarea personajelor din desene animate precum The Flintstones in monstri cu un ochi si gogosi spatiale.
Picturile suprarealiste ale lui Scharf au fost folosite pentru coperti de albume si ca imprimeuri pe colectii Gap, Zara, Levi’s si Swatch. Unul dintre principiile fundamentale care ii ghideaza creatiile este acela ca arta trebuia sa treaca limitele impuse de grupurile elitiste si iubitorii de arta fina si sa fie accesibila culturii populare.
Mai multe despre terapia prin culoare si cum poate fi aplicata in viata de zi cu zi puteti citi mai jos.
Recent, mai multe branduri au lansat haine menite sa transmita optimism si speranta pentru viitor.