Orient Express e in Bucuresti. Celebrul tren traverseaza si Romania in trei noi rute europene
Orient Express, calatoria legendara si opulenta cu trenul care traverseaza intreaga Europa, este astazi 29 august in Romania, cu destinatia finala Istanbul. Trenul a avut o escala de 3 ore in Sinaia, iar calatorii au vizitat Castelul Peles.
Calatorii vor putea urca acum in tren din alte cinci orase: Roma, Florenta, Geneva, Bruxelles si Amsterdam si se adauga trei rute noi.
Prima ruta va face legatura intre Amsterdam si Venetia, cu opriri la Bruxelles si Paris, al doilea traseu va fi de la Roma la Paris prin Florenta, cu optiunea pentru calatori sa ramana peste noapte in Toscana si o a treia ruta de la Geneva la Venetia, oprindu-se in Verona si trecand prin celebrul pas Brenner din Alpi.
Trenul pune la dispozitie cusete duble, apartamente si un apartament prezidențial, plus vagonul restaurant – unde sunt angajati chefi de renume mondial. Detalii pentru fiecare traseu sunt disponibile aici.
Lawrence al Arabiei, Mata Hari si Lev Tolstoi au fost printre calatorii obisnuiti ai Orient Express.
Prima ruta organizata pentru Orient Express a plecat la data de 5 iunie 1883 si a unit Parisul de Viena, iar ulterior, ruta a fost de la Paris la Constantinopole prin Nancy – Strasbourg – München – Viena – Budapesta – Szeged – Jimbolia – Timisoara – Caransebes – Varciorova – Craiova – Piatra Olt – Pitesti – Bucuresti – Giurgiu – Smarda, insumand un traseu de 2.627 km. De aici, pasagerii erau transportaTi cu feribotul peste Dunare la Ruse pentru a lua un alt tren spre Varna, unde urmau calatoria pe un pachebot al companiei austriece Lloyd, cu care pasagerii ajungeau, dupa un voiaj ce insuma 83 de ore si 30 de minute, la Constantinopole, actualul Istanbul.
Orient Express-ul a fost un simbol important al perioadei cunoscute drept La Belle Époque si parte din farmecul sau a pierit odata cu ea in Primul Razboi Mondial.
Anii 1930 au fost perioada de glorie a Orient Express-ului, care si-a capatat reputatia pentru confortul si luxul sau, avand in garnitura vagoane de dormit si vagoane-restaurant, cunoscute pentru calitatea bucatariilor lor. Documentele vremii atesta ca Lawrence al Arabiei, Mata Hari si Lev Tolstoi au fost printre calatorii obisnuiti ai Orient Express.
Inca de acum mai bine de 130 de ani, trenul si-a facut drum de la Paris la Istanbul, fiind folosit de spioni, demnitari, artisti si presedinti de stat.
O noua viziune asupra calatoriilor pe vechiul continent: traversarea de la vest la est cu un singur mijloc de transport.
Orient Express a fost visul unui belgian pe nume Georges Nagelmackers care si-a imaginat o calatorie completa, cu acelasi mijloc de transport, de la vest la est. Fascinat de inovatiile feroviare pe care le-a vazut in Statele Unite ale Americii, unde in 1869 a fost inaugurata prima cale ferata transcontinentala, Nagelmackers a dorit sa faca acelasi lucru si in Europa, insa plusand cu lux si comfort pentru pasageri.
Orient Express este si locul unde scriitorii si-au gasit spatiul perfect pentru povestile lor: James Bond si Agatha Christie au amplificat maretia celebrului tren.
Ian Fleming, celebrul creator a lui James Bond, l-a plimbat pe faimosul personaj cu Orient Experss-ul in “From Russia, with love”, cartea aparuta in 1956, care a si avut ecranizarea in 1963, cu Sean Connery in rolul celebrului spion.
Si Agatha Christie a adus valoare literara calatoriei prin cartea “Crima din Orient Express”. Volumul este unul dintre cele mai cunoscute romane politiste ale scriitoarei britanice, cea care i-a dat nastere faimosului detectiv Hercule Poirot. Actiunea romanului nu se petrece pe ruta clasica a Orient Express-ului, ci pe ruta Simplon, Londra – Calais – Paris Gare de Lyon – Lausanne – Milan – Venetia – Trieste – Zagreb – Belgrad – Sofia – Istanbul.