Skip to content

(foto) Pablo Larraín a ales-o pe Angelina Jolie sa o joace pe Maria Callas pentru ca “este in mod natural si organic o diva”. Filmul “Maria” se lanseaza zilele viitoare la Venetia. Jolie este noua imagine a rujurilor Tom Ford Beauty.

Saptamana viitoare, la Festivalul de Film de la Venetia, va fi proiectat in premiera mondiala cel mai nou proiect al cineastului chilian Pablo Larraín. Se numeste simplu “Maria”, ecranizeaza episoade din viata legendarei Maria Callas si o are in rolul principal pe Angelina Jolie. 

“Maria” incheie trilogia de biografii ale unor femei deopotriva puternice si fragile pe care Larraín le-a portretizat in ultimul deceniu prin “Jackie” (2016, i-a adus lui Natalie Portman o nominalizare la Oscar pentru rolul lui Jackie Kennedy) si “Spencer (2021, i-a adus protagonistei Kristen Stewart prima nominalizare la Oscar din cariera pentru rolul Printesei Diana).

S-a speculat ca “Maria” va intra in cursa pentru premiile Oscar de anul viitor iar echipa reunita de Larraín valideaza aceasta teorie. 

Scenariul a fost scris de Steven Knight iar imaginea este semnata de Edward Lachman, costumele de Massimo Cantini Parrini si machiajul de Heike Merker, toti cei mentionati avand nominalizari la Oscar. La machiaj a lucrat si  Adruitha Lee, castigatoare a unui Oscar. 

Pentru Jolie, castigatoare a unui Oscar pentru “Girl, Interrupted”, filmul are mize mari si ar putea fi revenirea ei triumfatoare la filme exceptionale dupa mai multe esecuri de box office. Cel mai recent rol major al actritei a fost in “Maleficent” (2014) iar ultimul succes in randul criticilor a fost “Changeling” (2009).

Campania de Oscar a peliculei “Maria” a inceput in modul in care incep majoritatea campaniilor de succes pentru Oscar: intr-un interviu acordat revistei americane Vanity Fair de catre Pablo Larraín. Cineastul detaliaza cele sase luni pe care Jolie le-a petrecut in repetitii pentru a interpreta rolul legendarei Maria Callas, inclusiv pregatirea muzicala si modul in care a convins-o sa accepte un rol colosal care are potentialul sa fie memorabil si iconic sau dezastruos.

Larraín i-a propus rolul lui Jolie in 2021 dupa ce a inchiriat o sala de proiectie la Paramount Studios pentru a-i permite actritei sa urmareasca in premiera “Spencer”, filmul despre viata Printesei Diana. Jolie si-a dorit imediat sa lucreze cu el.

In interviul publicat in Vanity Fair, Larraín, care a crescut mergand la opera in Santiago impreuna cu mama sa, povesteste cum a conceput o „harta muzicala”  pentru a defini intregul peisaj sonor al peliculei. Au urmat sase luni in care Jolie s-a antrenat vocal pentru a putea sa interpreteze cantece de opera intr-un stil apropiat de una dintre cele mai puternice si inconfundabile voci din istorie.

Actiunea din “Maria” are loc in Parisul anilor ’70, aproape de sfarsitul vietii lui Callas (care a murit in urma unui atac de cord la 53 de ani). „Ea a devenit suma tragediilor pe care le-a jucat pe scena. Filmul este despre cineva care, dupa ce si-a dedicat viata publicului din intreaga lume care o asculta, decide sa isi gaseasca propria voce, propria identitate si, in cele din urma, sa faca ceva doar pentru ea.”, spune Larraín. 

Callas nu este la fel de celebra ca protagonistele anterioare ale cineastului, Jackie Kennedy si Lady Diana, iar filmul are grija sa o introduca spectatorilor mai putin informati. Nascuta la New York intr-o familie de imigranti greci, Callas a crescut in saracie si a cantat la indemnul mamei sale pentru bani, inainte ca abilitatile sale deosebite de soprana sa-i lanseze cariera in Italia. Toata viata s-a confruntat cu probleme de sanatate fizica si mintala, insa a continuat sa promoveze opera si sa o transforme intr-un fenomen tot mai popular. 

Imaginile sunt deopotriva color (in secventele din ultima parte a vietii) dar si alb-negru — la apogeul abilitatilor sale vocale, cand se afla intr-o relatie amoroasa cu Aristotle Onassis (Haluk Bilginer) – magnatul din domeniul transportului maritim care, intr-un coincidenta interesanta pentru portofoliul lui Larraín, a parasit-o in cele din urma pe Callas pentru a se casatori cu Jackie Kennedy.

Larraín recunoaste ca a ales-o pe Jolie pentru ca “Maria este cea mai mare diva a secolului al XX-lea. (…) Aveam nevoie de o actrita care sa fie in mod natural si organic acea diva, sa poarte acea greutate, sa fie acea prezenta. Angelina a fost acea persoana.”

Cineastul descrie procesul de repetitie ca fiind “foarte lung, foarte dificil”, Jolie a lucrat la postura, respiratia, apoi si-a dezvoltat accentul si simultan a luat lectii de canto. Au lucrat indeaproape cu John Warhurst, castigator al unui Oscar (Bohemian Rhapsody), care, dupa cum spune Larraín, „si-a dedicat viata actorilor care canta in filme”, pentru a crea inregistrari inovatoare, sintetizate.

De-a lungul lunilor, Jolie a invatat cadenta si ticurile vocale specifice Mariei Callas. Larraín si Warhurst inregistrau interpretarea lui Jolie, apoi o mixau cu cea a lui Callas: „Cand o ascultam pe Maria Callas in floarea varstei, cea mai mare parte a sunetului este Callas – 90 %, 95 % – iar cand o ascultam pe Callas mai in varsta si in prezent, aproape totul este Angelina.” 

Perioada filmarilor a fost de asemenea extrem de complicata atat pentru regizor dar si pentru actrita. Jolie se adancise foarte mult in personaj pana la punctul in care Larraín a incetat sa-i mai dea instructiuni intre duble: „A fost atat de veridica, incat am continuat sa filmam si am lasat-o sa-si faca treaba. Te poate lasa sa intri atunci cand vrea si poate crea o distanta atunci cand vrea. Este un dans al vulnerabilitatii.”

Inainte de viitoarea aparitie a lui Jolie pe covorul rosu de la Venetia, au fost dezvaluite doua imagini cu actrita ca imagine a rujurilor Tom Ford Beauty.

Jolie devine primul chip celebru al brandului pe linia de produse de frumusete. Pentru inceput, promoveaza colectia Runway Lip Color care va fi disponibila in magazine din intreaga lume incepand cu luna septembrie. Rujul rosu care se potriveste perfect senzualitatii pe care o emana actrita va fi produs in 18 nuante, 10 existente si 8 noi (creioane pentru buze). Preturile variaza de la 46 $ pentru creioane la 62 $ pentru rujuri.

Campania lui Jolie a fost fotografiata de Mert Alas si Marcus Piggott si va fi insotita si de un mini-film ce va fi lansat in luna octombrie. Mai multe imagini vor fi dezvaluite in septembrie.

In imaginile de mai sus, Jolie poarta nuanta Scarlet Rouge, despre care a declarat ca „Este o culoare si o textura frumoasa. O buza rosie buna nu are nevoie de altele. Este purtata cu intentie.

Citește în continuare