Inaintea US Open 2023 a fost lansat un parfum care miroase ca o cutie de mingi de tenis proaspat deschisa. Ideea se inscrie intr-o tendinta in care lumea tenisului incepe sa devina tot mai influenta in moda.
In lumea pasionatilor de tenis, inceputul verii este marcat de turneul Wimbledon iar venirea toamnei si incheierea vacantelor este celebrat prin US Open. Brandul american D.S. & Durga a optat sa lanseze intre cele doua campionate un parfum inspirat de un element foarte specific al tenisului.
Parfumul intitulat Crush Balls este gandit ca o experienta olfactiva care miroase asemanator cu o cutie de mingi de tenis proaspat deschisa.
Ideea este implementata in premiera, fiind primul parfum inspirat de mirosul mingilor de tenis.
D.S. & Durga sustine ca s-a inspirat din popularitatea turneului Wimbledon dar a ales sa lanseze parfumul cu cateva zile inainte de inceperea US Open, unul dintre cele mai importante turnee atat in lumea sportului dar si in cultura pop prin jucatorii-vedeta si celebritatile care sunt prezente in tribune la meciuri.
„Crush Balls” — in traducere in limba romana ar putea fi „mingii strivite” — face parte din colectia in editie limitata „Studio Juice” a brandului si are note surprinzatoare.
Scopul artistilor care l-au creat a fost sa surprinda cu precizie aromele si energia pe care o emana cauciucul, lipiciul, alaturi de note subtile florale si de iarba proaspat taiata.
In general, parfumul emana o senzatie taioasa si lemnoasa, fiind inspirat de zilele calde de vara si de efectul pe care vremea o are asupra mingilor.
„Crush Balls” a fost creat de parfumierul D.S. & Durga, David Seth Moltz, care se autodefineste ca fiind un „jucator de tenis aspirant, foarte prost”. S-a apucat de tenis prin intermediul sotiei si partenerei sale de afaceri, Kavi: „Ea a crescut jucand mai mult sau mai putin… Eu am jucat doar o saptamana pentru o tabara in timpul verii. Ne-am crescut copiii jucand tenis si apoi am prins si eu microbul”.
Moltz s-a inspirat din cutiile de mingi Wilson si din ideea de „hard court” (suprafata dura), tipul de teren care se regaseste si la US Open. Este realizat pe o baza de beton sau asfalt peste care se aplica un amestec de vopsea acrilica si cauciuc.
Notele de top sunt iarba verde si rozmarin, notele de mijloc sunt puf galben, flori de gard si bumbac alb iar nota de baza este ambra.
Parfumul poate fi achizitionat de aici la pretul de 280 de dolari.
Nu este prima data cand tenisul a inspirat un parfum.
Incercarea de a recrea experienta olfactiva a atmosferei unui meci de tenis a inspirat mai multi parfumieri.
Anterior a fost lansat „The Soft Lawn” de la Imaginary Authors, inspirat de mirosul unui meci de tenis inconjurat de verdeata luxurianta, intr-o zi cu briza.
De asemenea, Otherland a lansat lumanarea „Matchpoint” cu arome de iarba proaspat taiata, castravete si mingi de tenis.