Galerie foto Paris Fashion Week toamna 2025/26. Colectii Chanel, Saint Laurent, Givenchy, Valentino, Louis Vuitton si Comme des Garcons.

In ultima saptamana, Parisul a fost epicentrul modei cu o suita impresionanta de prezentari de moda din partea unor giganti ai industriei: Louis Vuitton, Saint Laurent, Chanel si Valentino. Cel mai asteptat moment al sezonului a fost debutul spectaculos al lui Sarah Burton la Givenchy, marcand o noua era pentru celebra casa de moda pariziana.
Paris Fashion Week A/W 2025 a fost marcat predominant de reinterpretari ale trecutului intr-un limbaj modern. Mai multi critici de moda au descris colectiile pe care urmeaza sa le vedeti mai jos — si care vor defini tendintele pentru toamna-iarna 2025/2026 — ca fiind o estetica de tranzitie inspirata de anii 1980-1990.
Sarah Burton redefineste eleganta la Givenchy.












Dupa ce a condus atelierele McQueen in ultimii 13 ani, designerul Sarah Burton si-a facut debutul la Givenchy cu o colectie care a combinat arhiva istorica a casei cu o viziune proaspata asupra feminitatii contemporane. Inspirandu-se din tipare ascunse de fondatorul Hubert de Givenchy, Burton a reinterpretat siluetele iconice, devenite semnaturi ale brandului, intr-un limbaj contemporan.
Colectia a fost dominata de siluete sculpturale, precum paltoane cu talia bine marcata, rochii baby doll geometrice si rochii austere in forme triunghiulare sau patrate. Tinutele au fost puse in valoare de o paleta de culori minimalista, cu accente de galben vibrant si broderii florale delicate.
Saint Laurent celebreaza culoarea si siluetele indraznete.












Designerul Saint Laurent, Anthony Vaccarello, a prezentat o noua colectie care a captat instantaneu atentia cu paleta sa bogata si combinatiile sofisticate de culori in stilul inconfundabil YSL: ocru-kaki, portocaliu-mov.
Siluetele au fost dominate de umeri puternici si talia coborata, intr-o reinterpretare a esteticii anilor ’80. Aerul dramatic, specific brandului, a fost introdus de data aceasta prin rochii de tip slip, din dantela, transformate in fuste ample din tulle.
Miuccia Prada readuce in prim-plan sutienul glont din arhiva Miu Miu.















„Avem nevoie de feminitate in aceste vremuri dificile pentru a ne ridica moralul,” a declarat Miuccia Prada intr-o intalnire cu jurnalistii, inaintea defilarii de moda. Inspirandu-se din estetica anilor ’50, noua colectie Miu Miu a readus in lumina reflectoarelor sutienul de tip glont, un simbol al feminitatii exagerate.
Colectia a inclus rochii de satin cu bretele lasate pe umeri, pulovere stramte si fuste creion, toate in paleta inconfundabila a brandului: galben mustar, ultraviolet, verde acid, roz pudrat si camel.
Alessandro Michele a dus prezentarea Valentino in toalete publice.















Pentru a explora intimitatea si performativitatea acesteia, Alessandro Michele a transformat decorul show-ului Valentino intr-o toaleta publica uriasa, scufundata in lumina rosie.
Modelele au defilat in tinute ce evocau o senzatie de voyeurism – body-uri de dantela transparente, rochii negre de catifea cu decolteuri adanci, dar si piese opulente ce au ramas fidele ADN-ului casei de moda.
Michele a declarat ca toata lumea petrece timp si se pozeaza in toalete, oferind ca exemplu fotografiile pe care Madonna le publica pe contul ei de Instagram. Altfel, estetica maximalista care il defineste a ramas punctul central al creatiilor sale.
La capitolul moda avangardista, nimeni nu exceleaza asa cum o face Rei Kawakubo pentru Comme des Garçons.









Rei Kawakubo a prezentat o noua colectie ce imbina elemente din La Belle Époque cu forme futuriste si exagerate. Estetica Comme des Garçons a fost reinterpretata prin tinute voluminoase, sculptate in diverse structuri geometrice, de inspiratie arhitecturala. Kawakubo a descris colectia ca un manifest al fortei si sperantei, demonstrand ca „mic” nu inseamna neaparat neinsemnat, ci poate fi impresionant si impunator.
Louis Vuitton a transformat o gara intr-un podium de moda.












Pentru noua colectie Louis Vuitton pentru toamna-iarna 2025-2026, designerul Nicolas Ghesquière a explorat tema calatoriilor, inspirandu-se din estetica garilor si peroanelor de tren. Printre referintele cinematografice s-au numarat filme ca „2046”, „Snowpiercer” si „Harry Potter si Piatra Filosofala”.
Colectia a prezentat uniforme reinterpretate ale personalului de tren din anii ’80, dar si piese extravagante pentru cei care viseaza la o calatorie de lux cu Orient Express, in stilul unor personaje inspirate din romanele scrise de Agatha Christie.
Chanel ramane in zona de confort, asteptand debutul lui Matthieu Blazy.















Ultima zi a saptamanii modei a fost marcata de prezentarea Chanel, casa de moda a ramas fidela stilului sau clasic, cu un omagiu adus panglicilor satinate. Decorul din Grand Palais a fost dominat de o panglica neagra monumentala, iar piesele vestimentare au inclus sacouri din tweed cu panglici, rochii cu imprimeuri de fundite si topuri de organza cu maneci bufante.
A fost ultima prezentare inainte de debutul lui Matthieu Blazy la conducerea creativa a brandului care va avea loc in septembrie-octombrie. Se asteapta ca estetica Chanel sa fie influentata de aerul avangardist pe care Blazy a reusit sa il imprime asupra casei de moda Bottega Veneta, reusind sa il repozitioneze ca un brand cool, dorit de tineri.