Povestea costumelor din noul film Maleficent: Mistress of Evil si rochia creata in 700 de ore.
Noul film „Maleficent: Mistress of Evil” vine cu o poveste plina de intrigi si razboaie dar si cu sute de costume noi, spectaculoase lucrate minutios de o armata de designeri.
Scenariul noului film Disney cu Maleficent si Printesa Aurora in rolurile principale duce la urmatorul nivel interactiunea dintre zana cu coarne si viitoarea regina a tinutului.
Povestea se intinde dincolo de basmul original „Frumoasa adormita” pentru ca regizorul Joachim Ronning si-a dorit sa creeze un „Maleficent 2.0”, o versiune actualizata a filmului si a personajului la vremurile in care traim.
Ideea costumelor din „Mistress of Evil” a plecat de la look-urile din primul film insa regizorul a lucrat cu un nou designer care a avut job-ul de a-i aduce un look proaspat personajului jucat de Angelina Jolie. Regizorul i-a cerut designerului de costume Ellen Mirojnick sa puna cuvintele „fresh” si „modern” pe tabla de inspiratie.
Aproape toate costumele, accesoriile si coarnele pe care le vedeti in cinematografe au fost construite de la zero cu cateva luni de zile inaintea filmarilor.
Maleficent traia la finalul Evului Mediu si inceputul Renasterii asa ca munca pentru costume a inceput prin cercetari in surse istorice. Orice idee a fost trecuta prin filtrul de basm modern luand inspiratie si din moda contemporana, dar si din colectiile cele mai recent lansate de designerii de top.
Rochia lui Maleficent din scena razboiului a durat 700 de ore sa fie realizata pentru a crea iluzia ca este pictata direct pe corp.
Pentru ca a avut rol de producator executiv al filmului si pentru ca stie foarte bine cum isi doreste sa arate personajul pe care il joaca, Angelina Jolie i-a pus in legatura pe designerul de costume Ellen Mirojnick cu directorii de creatie ai unuia dintre brand-urile de lux preferate, Ralph & Russo.
Prima echipa Ralph & Russo a inceput lucrul cu o rochie de test, o schita de proiect realizata din bumbac brut pentru a se asigura ca dimensiunile vor fi luate la milimetru si va arata perfect pe corpul Angelinei.
Munca a trecut mai departe la echipa de couturieri ai brandului de lux. Acestia au incercat mai multe tehnici pentru a crea un body din tulle atat de subtire incat este aproape invizibil cand este vazut prin lentila camerei de filmat. Exista un membru al echipei dedicat acestei sarcini care a reusit efectul dorit cu tehnica picturii cu acrilice.
Schita creata a fost validata cu designerul de costume al filmului si transformata apoi intr-o proiectie pe computer care s-a materializat intr-un sablon. Formele care imita textura lasata de pensula au fost decupate cu laserul si transformate in tipare aplicate cu silicon direct pe tulle.
Partea 3D a fost redata prin folosirea cutitului special de pictura. Exista cateva tehnici prin care au facut body-ul sa imite textura pielii umane pe care echipa Ralph & Russo nu a vrut sa le dezvaluie. Tulle-ul este un material fragil, se lucreaza foarte greu cu el asa ca reticenta lor in a spune secretul reusitei este de inteles.
Au fost multe saptamani de incercari pana au obtinut efectul tribal dorit pentru a intregi tinuta de lupta a lui Maleficent.
Motivele tribale folosite sunt preluate de la armata intunecata care lupta in numele ei. Sunt numiti „The Dark Fey” si provin dintr-un trib de oameni din padure care isi pictau mereu chipurile cu sange, pigment sau esente pamantii cand mergeau la razboi.
Noua Maleficent a fost inspirata din starurile filmelor alb-negru din anii ’40 pentru a ramane atemporala si memorabila.
Pe covorul rosu al premierei filmului „Maleficent: Mistress of Evil” din Londra, Angelina Jolie a declarat ca „Este imposibil sa nu te simti puternica atunci cand ai aripi uriase, aproape 2 metri si jumatate in inaltime si coarne”.
Personajul lui Maleficent a venit cu multe provocari pentru echipa de costumieri. In noua poveste, aripile ii sunt atasate constant iar personajul a crescut, actiunea intamplandu-se la cativa ani de la primul film. Totul se desfasoara intr-un oras agitat, nu mai este vorba despre un sat de la tara. Asa ca orice costum trebuia sa fie mai mare, mai impresionant, mai puternic.
Maleficent e personajul cu cea mai clara si puternica silueta din film. Scopul costumelor, al machiajului si al coarnelor era sa iasa mereu in evidenta, sa nu se piarda in multime. Forma corpului sau trebuia sa fie unica, usor de recunoscut pentru oricine.
Inspiratia pentru Maleficent a plecat de la filmele alb-negru din anii ’40 cand a fost construit look-ul iconic cu pielea foarte alba, buzele foarte rosii si corpul foarte bine definit prin siluete feminine dar puternice. Paleta de culori a constat in alb-negru si rosu.
Personajul vine cu o aparenta simplitate si accesorii organice la care se adauga pe parcursul povestii detaliile oaselor in forma de cioc auriu pe care le poarta la gat, un semn al agresivitatii care porneste razboiul. Urmeaza un cioc auriu lipit deasupra fruntii si o trena lunga realizata din catifea de matase, menita sa atarne in urma ei la fiecare miscare si sa creeze un dramatism memorabil.
Oasele se transforma in diamante negre si smaralde, ducand-o pe Maleficent printr-un arc de poveste inapoi la ideea costumului din primul film.
Pana si in scena de razboi cand poarta rochia Ralph & Russo, Maleficent ramane intr-o zona de glamour, eleganta atemporala cu o coroana accentuata de smaralde.
Costumele lui Michelle Pfeiffer au fost create in contrast cu Maleficent, fara ca spectatorii sa isi dea seama daca este personaj pozitiv sau negativ
Michelle Pfeiffer o joaca pe Regina Ingrith in noul film iar aparitia ei a fost gandita in contrast cu simplitatea lui Maleficent. Hainele sunt mai exagerate, accesoriile sunt folosite in exces, intregul personaj este definitia maximalismului.
Paleta de culori folosita pentru costumele Reginei Ingrith a fost inspirata de costumele din matase argintie purtate de regii si reginele Evului Mediu, unul dintre cele mai rare materiale gasite in vremurile respective.
In istorie, singurele portrete care includeau haine din matase argintie au fost cele al Elizabetei I si al Mariei Antoinette.
Regina era aproape poleita cu platina, diamante si perle. Arata regal si oarecum modern, sugereaza bunastare si exces, ii ofera o prezenta feminina dar puternica in acelasi timp. Si nu ii da de gol povestea, daca este personaj negativ sau pozitiv. Daca vreti sa aflati, va trebui sa mergeti in cinematografe pentru a afla cum influenteaza costumele rolul jucat de Pfeiffer.
Ingrith apare cu opt rochii in Maleficent. Majoritatea au silueta si accesorii similare, singura schimbare majora este rochia de razboi care seamana cu o armura cu mansete si umeri speciali decorati cu argint si perle. Senzatia creata este cea a unei rochii tesuta din fibra de metal, un amestec de feminintate si putere.
Aurora ramane printesa Disney iubita de toti copiii.
Printesa Aurora este personajul care leaga filmul de taramul fericit al povestilor Disney. Costumele ei sunt eterice cu o nota de rafinament potrivite pentru cineva care domneste pe un taram al creaturilor mistice.
Inspiratia pentru costumele Aurorei a venit din tablourile pictorilor impresionisti care foloseau predominant nuante de albastru deschis si rozuri pale.
La inceput, Aurora jucata in film de frumoasa Elle Fanning apare in rochia albastra care reda senzatia de organic, pare creata in padure de catre zane. Designerii s-au straduit sa recreeze textura de frunze magice, care par atinse de praful magic pe care il regasiti in fiecare film Disney. Este rochia care va fi cel mai bine vanduta in varianta de printesa din Parcurile Disneyland, cu siguranta.
Rochia roz pal purtata de Aurora foloseste elemente din costumul original al printesei din desenele animate cu „Frumoasa adormita”. Are o nuanta mult mai prietenoasa si mai apropiata de trendurile actuale – rozul milenial – insa gulerul si silueta sunt foarte asemanatoare cu animatia din 1959.
Despre designerul de costume, Ellen Mirojnick
Ellen Mirojnick a mai lucrat cu Angelina Jolie si pentru cele mai recente filme pe care aceasta le-a regizat: „By The Sea” in 2015 cu Brad Pitt si Angelina in rolurile principale si „First they killed my father” in 2017 pentru Netflix.
In trecut, designerul a lucrat indeaproape cu Michael Douglas pentru costumele din “Wall Street”, “Fatal Attraction”, “Basic Instinct”, “A perfect murder” si „Behind the candelabra”, pentru care a castigat un trofeu Emmy. In CV-ul ei sunt si filmele “Chaplin”, “The Laundromat”, “The Greatest Showman” si faimoasa rochie alba purtata de Sharon Stone in scena din Basic Instinct.