Primul iaht aerian din lume va naviga in curand pe cer si pe mare cu zero emisii de dioxid de carbon. Va costa 550 de milioane de euro.
Desi calatoriile aeriene pe distante lungi nu au permis pana acum mobilitatea complet electrica, designerul si omul de afaceri Pierpaolo Lazzarini crede ca exista o solutie pentru a naviga atat pe oceane si pe cer cu zero emisii de carbon. Propunerea lui este „iahtul aerian”, o ambarcatiune de 150 de metri lungime care poate zbura pe cer impins de 400.000 de metri cubi de heliu.
Iahtul futuristic al lui Lazzarini ar putea atinge o viteza maxima de 60 de noduri – in jur de 111 kilometri pe ora – si poate zbura pana la 48 de ore, ulterior poate ateriza in siguranta pe suprafata marii datorita bazei sale gonflabile.
Constructia este formata din 2 baloane dirigibile laterale cu o latime totatala de 80 de metri, legate intre ele prin 4 poduri de carbon, fiecare avand o structura plutitoare divizata in zone izolate ermetic. In interiorul acestora se afla rezervoarele de heliu comprimt care elibereaza canitatea necesara echilibrarii aeronavei.
Creatia lui Lazzarini este echipata cu 8 motoare electrica contrarotative de 950 CP fiecare, alimentate de baterii ultra-usoare si panouri solare care ii permit sa zboare la viteza mare. Intreaga constructie este conceputa pentru a fi realizata in intregime din fibra de carbon uscat.
Iahtul aerian nu este proiectat pentru a fi utilizat in transportul public sau in scopuri turistice. Este conceput special pentru a gazdui un proprietar privat care isi doreste sa se bucure de cele mai evoluate si ecologice forme de aviatie si navigatie.
In acest scop, a fost conceputa o camera de zi spatioasa cu o zona de luat masa, 10 apartamente pentru oaspeti, cate 5 dispuse pe fiecare parte a dirigibilelor si o suita speciala cu vedere la 360 de grade plasata in partea centrala a structurii. In partea superioara a structurii care uneste cele 2 baloane a fost plasata o piscina de 8 metri lungime si un heliport.
Fiind prea mare pentru a parca intr-un port, oaspetii se vor urca la bord pe o scara retractabila care va fi accesibila din barca.
Bugetul necesar pentru o astfel de constructie este de 550 de milioane de euro iar primul exemplar se afla deja in constructie, fiind comandat de unul dintre cei mai bogati oameni din lume. Prototipul se va ridica in aer in cursul acestui an, fiind urmata de o colectie de modele usor variate, de lungimi diferite care sunt dezvoltate in acest moment.
In timp ce firma de design a lui Lazzarini a dezvoltat in ultimii ani alte 5 vehicule aeriene care ar putea revolutiona modul in care ne vom deplasa in viitor – inclusiv serviciile de curierat si livrari – alte cateva companii au creat propriile versiuni de drone si taxiuri aeriene.
Pe masura ce transportul terestru pare sa fi ajuns intr-un impas in privinta inovatiei si optimizarii, tot mai multe rapoarte de tendinte indica faptul ca spatiul aerian va deveni noua frontiera care va fi cucerita si dominata de omenire. Intre timp, zona maritima a starnit interes prin aparitia unor prototipuri menite sa gaseasca solutii pentru criza climatica, mai jos puteti descoperi 2 exemplare spectaculoase care vor fi lansate la apa in curand.
In urmatorii ani vor fi livrate si primele masini zburatoare ASKA care au aripi pliabile, ating o viteza maxima de 240 km/ora, o autonomie de 400 km/ora si 6 elice alimentate de 6 baterii si motoare duale cu gaz pentru a mentine bateriile incarcate.
ASKA este un vehicul cu patru locuri, poate conduce pe sosea ca o masina, este capabil de decolare si aterizare verticala, precum si de decolari si aterizari scurte. Designul sau aerodinamic ofera o experienta optima pentru condus pe drum dar si pentru un zbor sigur in aer. Zborul se va face prin intermediul tehnologiilor semi-autonome, dar va fi necesara pregatirea pilotului pentru a opera ASKA in aer.