Producatorii „The Crown”, acuzati de exploatarea „cadavrelor” de dragul divertismentului dupa ce au reconstituit masina distrusa in care a murit Printesa Diana. Acuzatiile vin din partea fratelui si celui mai bun prieten al soferului Henri Paul, considerat responsabil pentru accident.
Dupa un sezon plin de controverse, serialul „The Crown” se afla in mijlocul unui scandal inaintea de aparitia ultimelor episoade care se filmeaza zilele acestea. Producatorii seriei de pe Netflix sunt criticati dur dupa ce au aparut imagini de pe platourile de filmare in care a fost recreata o replica a autoturismului distrus in care si-au pierdut vietile Printesa Diana, Dodi al Fayed si soferul lor, Henri Paul. Daca in trecut acuzatiile de insensibilitate si dorinta de exploatare a unui moment tragic au venit din partea apropiatilor Printesei Diana si ai familiei regale, a venit randul familiei soferului Henri Paul se isi arate consternarea fata de decizia producatorilor.
In octombrie anul trecut, echipa „The Crown” a fost surprinsa la filmari pe strazile Parisului in timp ce reconstituia scena tragica a accdentului de masina care a avut loc pe 31 august 1997 in tunelul de sub Podul Alma.
Imediat dupa aparitia informatiilor conform carora Netflix va recrea secventa accidentului, fostii prieteni ai Printesei Diana au iesit cu declaratii in presa britanica si s-au aratat indignati de aceasta decizie.
Debbi Frank, care a fost astrologul Dianei din 1989 pana la momentul mortii ei, fiind una dintre cele mai apropiate prietene ale Printesei, a declarat ca „ar fi teribil pentru Printii William si Harry sa vada o recreare a momentelor care au dus la moartea mamei lor. Este complet insensibil, copiii ei nu ar trebui sa vada acel moment din nou. Cred ca moartea Dianei si accidentul au fost cele mai mari socuri ale generatiei noastre. Presupun ca producatorii The Crown simt ca au dreptul de a arata o reconstituire a scenelor respective pentru ca are un impact dramatic. Insa rudele ei au alta parere.”
La cateva ore dupa declaratiile lui Frank, care au fost sustinute in presa de alti jurnalisti si apropiati ai Familiei Regale, creatorii serialului au raspuns cu o declaratie oficiala: „Netflix a afirmat clar ca sezonul 6 The Crown va prezenta momentele care au dus la accidentul din tunelul parizian si ce a urmat dupa aceea, dar nu va include evenimentul in sine.”
Se pare ca producatorii s-au razgandit, recent au aparut imagini cu o reconstituire a masinii distruse in care au murit Diana, Dodi si Henri Paul.
Dupa aparitia fotografiilor in presa britanica, fratele si cel mai bun prieten al lui Henri Paul blameaza Netflix si producatorii „The Crown” pentru ca „au rascolit cadavrele” accidentului fatal de la Paris „de dragul divertismentului”.
Alain Paul, singurul frate ramas in viata al fostului sofer, a declarat pentru MailOnline ca familia lui a trait mai bine de doua decenii cu vina care i-a fost atribuita lui Henri pentru accidentul de masina.
„Nu vreau sa fiu nevoit sa vad din nou si din nou epava masinii in care a murit fratele meu. Este inuman. Aceasta dramatizare Netflix a mortii fratelui meu este cruda pentru mine si familia mea. Nu m-au avertizat ca vor aduce din nou aceasta tragedie in lumina reflectoarelor. Inca o data, oamenii incearca sa profite de pe urma mortii fratelui meu si a Printesei Diana. Nu stiu cum pot numi asta divertisment. Pentru ei este pur si simplu o afacere. Si cum pentru ei este doar o afacere, ar trebui sa-mi trimita un cec. Nici macar nu au avut decenta sa ma informeze despre asta. In fiecare an este la fel. La sfarsitul lunii august exista cineva care vrea sa se razboiasca pe oasele victimelor.”, a declarat Paul intr-un interviu filmat din casa lui Franta.
Paul a adaugat ca desi nu a urmarit pana acum „The Crown”, numele fratelui sau a fost mentionat deseori in presa din cauza imaginilor de la filmarile ultimului sezon al seriei. In schimb, Alain, de origine franceza, planuieste sa vizioneze noile episoade pentru a intelege cum este redat personajul care il joaca pe Henri: „Nu m-am uitat niciodata la The Crown. Dupa modul in care familia regala britanica l-a tratat pe fratele meu, nu ma intereseaza niciuna dintre dramele lor. Nu vorbesc engleza si nu am nicio dorinta de a invata limba. Dar, acestea fiind spuse, imi voi face un scop sa urmaresc aceasta serie din The Crown cand va aparea pe Netflix, astfel incat sa stiu exact ce se spune despre fratele meu Henri si cum il trateaza. Acesti oameni sunt total nerusinati. Nu au niciun respect.”
„Eu si familia mea am fost nevoiti sa invatam sa traim cu asta. Mi-a distrus parintii. Dar acum ei sunt morti, iar fratii mei sunt morti, eu sunt cel care trebuie sa ma descurc singur. Va aduce totul inapoi, durerea, tristetea, acuzatiile”, a completat fratele lui Henri Paul.
Reconstituirea macabra a epavei Mercedesului zdrobit l-a dezgustat si pe Claude Garrec care a fost prietenul cel mai bun al lui Henri Paul.
Omul de afaceri Claude Garrec sustine ca readucerea in lumina reflectoarelor a evenimentelor tragice din august 1997 va umbri din nou amintirea celui care i-a fost cel mai bun prieten. Intr-un interviu acordat la randul lui catre MailOnline, Garrec a declarat ca „Henri Paul a fost cel mai bun prieten al meu. A fost cavaler de onoare la nunta mea. L-am cunoscut mai bine decat oricine altcineva. A fost munca mea de o viata sa-l apar. Este aruncat din nou la lupi – de data aceasta de catre Netflix’.
Garrec sustine ca nu va accepta niciodata ca prietenul sau a r fi fost responsabil pentru accidentul fatal din Paris: „Am jucat tenis cu Henri in dimineata dinaintea accidentului, asa cum faceam in fiecare sambata. Dupa meci am baut ceva impreuna, o cola pentru Henri si o bere pentru mine. El era complet normal. Ne-am salutat si ne-am spus ca ne vedem maine. Aceasta a fost ultima data cand l-am vazut in viata. Orice ar spune cineva, stiu ca nu a fost responsabil pentru accident. Sunt dispus sa recunosc ca Henri avea o reputatie de bon vivant, dar altcineva a fost responsabil. Nu imi imaginez cum ar fi putut sa se imbete toata seara si apoi sa conduca. Daca s-a urcat la volan a fost pentru ca stia ca poate sa o faca, nu ar fi pus in pericol vietile altora.”
Dupa moartea celor trei, anchetele separate ale autoritatilor franceze si britanice au ajuns la concluzia ca accidentul a fost cauzat din cauza faptului ca masina a fost condusa cu viteza prea mare de Henri Paul, care depasea de trei ori limita legala de alcool in sange.
In urma accidentul din tunelul Pont de l’Alma, doar Trevor Rees-Jones, bodyguardul Dianei, a supravietuit. Printesa, partenerul ei Dodi al-Fayed si soferul Henri Paul au murit pe loc sau in orele care au urmat tragediei.
Investigatiile au concluzionat ca soferul a pierdut controlul masinii, care se deplasa cu o viteza cuprinsa intre 105 si 155 km/h. Din rezultatele anchetei se arata ca soferul era beat, fiindu-i detectata o alcoolemie de 1,7 si 1,9 g/l de alcool in sange.
Claude Garrec nu a fost niciodata multumit de concluziile anchetelor franceze si britanice si a adaugat ca „Intotdeauna au existat indoieli cu privire la ce a cauzat cu adevarat accidentul de masina din Paris in acea noapte din 1997. Dar Henri a fost transformat in tap ispasitor. Unele relatari l-au numit pe Henri un sofer beat, dar eu am spus intotdeauna ca nu este deloc asa. Henri era o persoana culta, cineva care a castigat doua premii de muzica, unul pentru vioara si unul pentru pian. Sper ca intr-o zi sa se afle adevarul. Exista cazuri care sunt rezolvate dupa zeci de ani.”
Intr-un interviu acordat recent revistei Entertainment Weekly, Elizabeth Debicki, actrita care o joaca pe Printese Diana in ultimele doua sezoane „The Crown”, a declarat ca firul narativ care urmareste ultimele zile din viata Printesei Diana este tratat cu grija si sensibilitate.
Inaintea aparitiei fotografiilor de la filmarile din Paris din luna octombrie a anului trecut, actrita de origine australiana a confirmat ca sezonul 6 va ecraniza accidentul in care Printesa Diana si iubitul ei, Dodi Fayed si-au pierdut vietile.
Reporterii Entertainment Weekly au intrebat-o cum priveste atitudinea ingrijorata a publicului si presei britanice in legatura cu o posibila lipsita de respect fata de aceasta poveste iar Debicki a raspuns: „Nu stiu despre aceste griji. Cred ca Peter si restul echipei se ocupa de fiecare aspect cu atat de multa sensibilitate, adevar si complexitate. Ei cerceteaza enorm si au grija la conversatii si dialoguri, la modul in care pot fi intelese din perspectiva privitorului, sunt niste lucruri de care probabil nici nu va dati seama. De la prima intalnire cu Peter, am stiut ca am intrat intr-un spatiu in care acest aspect a fost luat in serios, cu o grija profunda.”
Ingrijorarile au aparut dupa ce unul dintre consultantii artistici ai filmului, o buna prietena a lui Peter Morgan dar si apropiata a Printesei Diana, si-a dat demisia si a declarat ca nu este de acord cu directia pe care o va urmari serialul. Mai jos puteti urmari firul narativ al controverselor din jurul noului sezon „The Crown” care va aparea in a doua parte a acestui an.
Cel mai recent sezon al seriei – al cincilea – a fost cel mai intens criticat de pana acum, producatorii fiind acuzati ca exagereaza evenimente istorice in cautarea senzationalului.
Concentrandu-se in mare masura pe deznodamantul dintre Printesa Diana, interpretata de Debicki, si Regele Charles (pe atunci Print de Wales), portretizat de West, sezonul 5 a prezentat o serie de puncte slabe ale familiei regale. Printre acestea s-au numarat destramarea casatoriei dintre Charles si Diana, controversatul interviu Panorama al regretatei regine si faimoasa convorbire telefonica „tampongate” dintre Rege si actuala Regina Consort, pe atunci cunoscuta sub numele de Camilla Parker Bowles.
Printre critici s-au numarat si Dame Judi Dench, o apropiata a regelui Charles si a Camillei, care a catalogat serialul drept „crud si jignitor”, amestecand realitatea si fictiunea.
La randul lui, fostul prim-ministru britanic Sir John Major a criticat o scena care il arata pe acesta purtand o conversatie cu printul Charles despre posibilitatea ca regina sa abdice, pe care a calificat-o drept „o prostie rauvoitoare”.
Multi au criticat si faptul ca filmarea scenelor premergatoare mortii printesei Diana la Paris a fost insensibila, la fel si faptul ca sezonul al cincilea a fost lansat la scurt timp dupa moartea Reginei Elizabeth a II-a.