Ralph Lauren lanseaza optiunea de a personaliza tricourile Polo prin 24 de scheme de culori. Tricoul a fost inventat de campionul de tenis Jean René Lacoste supranumit „crocodilul”.
Incepand cu 18 mai, Ralph Lauren a lansat primul program de personalizare din istoria de 50 de ani a tricourilor polo care au devenit emblematice pentru brand.
Casa de moda americana ofera optiunea de personalizare si realizarea unui model unic polo in cadrul magazinului online de comert electronic. Piesele sunt create folosind tehnologia tricotajelor „flat”.
Desi brandul ofera inca din 2003 optiunea de a personaliza jachete, pulovere si fuste, este prima oara cand celebrul tricou polo este reinventat iar designul acestuia se afla in grija clientului. Exista sase modele si 24 de culori pentru a alege iar clientii isi pot crea propriile combinatii si pot personaliza manecile cu litere si initiale. Pentru moment, procesul va fi disponibil strict online iar in lunile urmatoare vor fi integrate si alte optiuni grafice.
Pagina de personalizare le cere clientilor sa isi aleaga mai intai stilul de tricou preferat si sa incerce diferite selectii si combinatii de culori. Ulterior, exista optiunea de a adauga text pe manseta manecii drepte sau stangi. Pentru a crea o experienta completa, marimea logo-ului Ralph Lauren si culoarea acestuia raman si ele la alegerea clientului.
Tricourile polo personalizate costa 168 de dolari iar comenzile sunt livrate in decurs de doua saptamani.
Pentru a celebra lansarea programului de personalizare, brandul a lansat o campanie globala intitulata „Lumea culorii” care va folosi filtrele de Snapchat si TikTok. Promovarea noului serviciu marcheaza o schimbare importanta in istoria unui brand care a ramas ferm pe pozitii in privinta clientului care trebuie sa se muleze pe optiunile casei de moda. Pe masura ce nevoile umane s-au schimbat, Ralph Lauren, ca de altfel majoritatea marilor branduri de moda, s-a adaptat si a pus clientul in centrul alegerilor.
David Lauren, directorul de inovatie si branding al companiei americane a declarat pentru publicatia WWD ca „fiecare produs individual este fabricat intr-un mod mult mai sustenabil cand este cumparat prin comanda personalizata. Acest nou mod de lucru va schimba jocul, cu siguranta. Are potentialul sa schimbe paradigma pentru ceea ce este posibil si in modul in care ne raportam la inventariere si la cererile consumatorilor”
Devenind un produs atat de important in istoria Ralph Lauren, s-ar putea crede ca tricoul a fost creat si patentat de designerul american. Insa radacinile designului polo au fost popularizate de Lacoste cu mult inaintea lui Ralph Lauren.
Tricoul polo este inspirat de uniforma purtata de practicantii sportului polo incepand cu a doua jumatate a secolului al XIX-lea. Modelul a fost preluat de militarii britanici stationati in India si introdus in moda britanica unde a devenit un simbol al bogatiei, regalitatii si nobilimii. De-a lungul timpului a fost transformat treptat in modelul cunoscut astazi si devenit emblematic pentru Ralph Lauren.
Initial, uniformele polo aveau o camasa din bumbac, cu maneci lungi, asemanatoare unei tinute de ocazie. Gulerele nu erau tocmai practice pentru ca se miscau in bataia vantului iar jucatorii au inceput sa adauge nasturi pana in zona pieptului. Ideea a fost observata de John E. Brooks, creatorul firmei Brooks Brothers care a devenit faimoasa pentru camasile sale de calitate. Intr-o calatorie realizata in Anglia la finalul secolului al XIX-lea, Brooks a preluat ideea gulerelor decupate cu nasturi la toate camasile sale de ocazie, prima camasa polo fiind lansata in 1896.
Ulterior, tricoul polo a fost creat de Jean René Lacoste, o vedeta a tenisului francez care incerca sa poarte tricouri de joc mult mai practice decat camasile care erau la moda anterior.
Lacoste era supranumit „crocodilul” datorita abilitatii si puterii loviturilor sale de pe teren. Dupa ce a castigat 7 titluri de Grand Slam si a devenit unul dintre cei mai cunoscuti sportivi ai vremurilor, Lacoste si-a creat propriile tricouri cu maneca scurta si trei nasturi, realizate din materiale usoare, dintr-un bumbac respirabil care ii permitea sa se miste mult mai liber pe terenul de tenis. Sportivul si-a insusit porecla de „crocodil” si a brodat simbolul animalului pe partea stanga a pieptului tricourilor sale. Uniforma lui a devenit prototipul tricoului de polo modern.
In 1933, dupa ce s-a retras din tenis, Lacoste a lansat compania „La Chemise Lacoste” (Camasa Lacoste) alaturi de André Gillier, principalul producator francez de tricotaje. Au inceput sa vanda modele care reproduceau tricoul purtat in timpul meciurilor de tenis de la US Open 1926 si 1927 cand Lacoste a castigat ambele titluri. Pe langa modelul inovator, este considerat ca primul brand care a realizat haine cu logo-ul la vedere, pe exteriorul pieselor vestimentare.
Modelul tricoului Lacoste a ajuns in SUA in 1951 cand compania Izod a cumparat licenta de a replica prototipul.
In cativa ani, a devenit un element esential in garderoba americanilor, fiind o piesa care putea fi purtata atat de studenti dar si de oameni maturi, atat in tinutele sport cat si elegante, atat in hainele de birou si cat si in hainele de week-end.
In timp ce majoritatea americanilor purtate tricouri polo din poliester, Ralph Lauren a introdus propriul model din bumbac si l-a promovat in randul americanilor mai instariti alaturi de mesajul „it gets better with age” (devine mai bun odata cu varsta). Modelul a fost lansat in 1972 in 24 de culori si a inclus faimosul logo cu jucatorul de polo in miscare. Astfel, a fost creat cel mai bine vandut produs al brandului.