Skip to content

Regizorul filmului I, Robot il acuza pe Elon Musk ca a furat designul din filmul sau pentru autobuzul si robotul pe care tocmai le-a prezentat.

Dupa ce cofondatorul si directorul general Tesla, Elon Musk, a dezvaluit o perspectiva mult asteptata asupra viitorului cu robotul Optimus si cu autobuzul robovan, regizorul filmului I, Robot Alex Proyas l-a avertizat in online ca i-a “furat” designul din filmul sau.

Regizorul si-a postat plangerea direct pe reteaua de socializare preferata a lui Muskc, X, comentand: „Hei, Elon, pot sa-mi primesc desenele inapoi, te rog?”

Postarea continea imagini alaturate ale politiei autonome din „I, Robot” alaturi de optimus bot, ale transportului din filmul din 2004 alaturi de robovanul Tesla si ale unei masini futuriste din filmul lui Proyas alaturi de cybercab.

Filmul din 2004 cu Will Smith in rolul principal este plasat in lumea viitoare a orasului Chicago in 2035, fiind inspirat din culegerea de povestiri din 1950 a celebrului autor de science fiction Isaac Asimov.

Intriga este centrata in jurul unui detectiv (Smith) care incearca sa desluseasca o crima confuza care ar fi putut sau nu sa fie cauzata de un membru al fortelor de politie autonome pe nume Sonny (interpretat de Alan Tudyk). O astfel de actiune ar trebui sa fie imposibila, deoarece toti robotii din viitor sunt guvernati de tropul scifi, „cele trei legi ale roboticii”

Legea numarul unu: un robot nu poate rani o fiinta umana. Legea numarul doi, un robot trebuie sa se supuna ordinelor date de oameni, cu exceptia cazului in care acestea intra in conflict cu prima lege. Si legea numarul trei, un robot trebuie sa se protejeze daca nu intra in conflict cu prima sau a doua lege. Dar iata care este rasturnarea de situatie: detectivul uraste robotii si legile lor prostesti, asa ca este o nebunie ca numai el este insarcinat sa rezolve acest caz.

Cunoscut mai ales pentru regia filmului „The Crow” (versiunea din 1994) si a filmului „Dark City” din 1998, Proyas este in prezent in productie pentru un alt film SF „R.U.R.”

robovan autobuzul autonom Tesla

Evenimentul Tesla „We, Robot” din 10 octombrie 2024, de la Burbank, California, a fost menit sa prezinte inovatii revolutionare, dar a lasat investitorii si analistii divizati, entuziasmul fiind temperat de ingrijorarile legate de executie.

Evenimentul a dezvaluit o serie de produse futuriste, dar a fost lipsit de detaliile necesare pentru a consolida increderea in punerea lor in practica.

Punctul culminant al evenimentului a fost prezentarea de catre Tesla a Cybercab, un robotaxi cu doua locuri conceput pentru a functiona fara volan sau pedale, marcand incursiunea ambitioasa a companiei in transportul urban autonom. Cu un pret sub 30 000 de dolari si o productie programata pentru 2026, Elon Musk a promis ca Cybercab va reduce costurile transportului in comun.

Alaturi de Cybercab, Tesla a prezentat si Robovan, un vehicul autonom de dimensiuni mai mari, capabil sa transporte 20 de pasageri sau bunuri, menit sa remodeleze transportul public si comercial. Robovan are un design impresionant, inspirat de Art-Deco. Elon Musk a spus ca „viitorul ar trebui sa arate ca viitorul”.

Optimus

In plus fata de aceste vehicule autonome, Musk l-a prezentat pe Optimus, robotul umanoid Tesla, care a indeplinit sarcini de baza precum servirea bauturilor si dansul. Robotul, pe care Musk l-a descris ca fiind potential cel mai mare produs al companiei de pana acum, este asteptat sa aiba un pret cuprins intre 20.000 si 30.000 de dolari. Cu toate acestea, nu a fost oferit niciun termen specific pentru productie, lasand multe intrebari fara raspuns. In plus s-a speculat mult ca robotul nu e inca autonomy si era ghidat prin telecomanda de la distanta in timpul prezentarii.

Ambitia de lunga durata a lui Elon Musk privind vehiculele complet autonome ramane intunecata de intarzieri repetate si de obiective ratate. Predictia sa anterioara de a avea 1 milion de robotaxi pe sosele pana in 2020 nu s-a materializat, ceea ce a condus la scepticism in ceea ce priveste noul termen de 2026. Investitorii au fost, de asemenea, dezamagiti de lipsa unui vehicul electric accesibil, denumit adesea Model 2, care ar fi trebuit sa actualizeze gama de produse Tesla la un pret mai mic

Citește în continuare