Regizorul Yorgos Lanthimos a fotografiat noua campanie suprarealista Gucci pentru primavara-vara 2020.
Yorgos Lanthimos, unul dintre cei mai premiati regizori europeeni din ultimii ani a creat si fotografiat noua campanie a casei de moda italiene Gucci.
Reinventarea casei de moda Gucci a inceput in 2015 prin alegerea lui Alessandro Michele ca director creative, iar in vremuri in care tendintele indicau simplitate si minimalism nordic, designerul italian a mers in directia opusa, a avut o viziune clara si a introdus conceptul maximalist floral cu imprimeuri folosite in exces.
Aici veti gasi povestea lui Alessandro Michele care a marcat unul dintre cele mai memorabile momente din moda deceniului trecut.
Prin campaniile iesite din comun, Gucci a captivat publicul tanar si a urcat in topul celor mai dorite si bine vandute branduri de moda din lume.
Pe langa hainele deseori stridente, campaniile de promovare pentru colectiile Gucci au folosit idei menite sa atraga atentia cu orice pret. Cum a fost cantaretul Harry Styles de la One Direction pozand in brate cu un miel sau un porc.
Anul trecut, campania Gucci Beauty s-a folosit de istoria artei si tablouri celebre pentru a promova noile rujuri si pentru a educa publicul tanar. Rezultatul s-a tradus in vanzari de peste un milion de rujuri in prima luna.
Cunoscut pentru viziunea suprarealista, Lanthimos a introdus cai si ponei ca personaje secundare in campania Gucci.
Pornind de la expresia latina „Omnia tria divina sunt” care vorbeste despre puterea divina a unui trio, Yorgos Lanthimos a transformat strazile din Los Angeles in scene suprarealiste in care un cal sau un ponei este al treilea personaj din relatie.
„Ar putea fi un animal de companie. Sau un membru al familiei. Sau un ajutor terapeutic. Sau un simbol al descendentei cabaline aflate in ADN-ul Gucci. Poate este o reincarnare mitologica a unei zeitati purtatoare de iubire? Poate este toate acestea sau niciuna.”
mesajul care insoteste fotografiile din noua campanie Gucci primavara-vara 2020.
Campania se numeste „Of Course a Horse” iar filmarile s-au desfasurat in interiorul complexului Chateau Marmont din LA, locul preferat al celor mai de succes boemi de la Hollywood.
Relatia dintre modele si cai este redata in circumstante iesite din comun: micul dejun luat in parcare, inotand in piscina cu un cal, plimband un ponei in automobile de colectie, in avion sau curatand pantofii la spalatoria de masini.
De la filtrele de culoare folosite pe imagini pana la tinutele stilizate in directia anilor ’70, aspectul vizual al campaniei este unul vintage. Materialele colectiei noi sunt specifice Gucci si alterneaza intre piese de baza in culori uni si imprimeuri florale, camasi de matase, satin si latex sau accesorii supradimensionate.
American Humane, organizatia care se ocupa de siguranta si bunastarea animalelor din SUA, a monitorizat sedinta foto-video Gucci. Nici un animal nu a fost ranit.
Povestea campaniei seamana cu filmul „The Lobster” pentru care Yorgos Lanthimos a primit Premiul Juriului la Cannes si o nominalizare la Oscar pentru „Cel mai bun scenariu original”.
Scenariul filmului „The Lobster” cu Colin Farrell si Rachel Weisz spune povestea unei societati in care barbatii si femeile care nu isi gasesc un partener de viata sunt obligati sa se transforme pentru totdeauna in animalul lor preferat.
In cazul campaniei Gucci, calul ar putea fi simbolul reincarnarii unui om pierdut. Sau ar putea fi un simbol al libertatii personale, al eliberarii de prejudecatile sociale si normele care vorbesc despre cum trebuie sa ne imbracam.
Michele si Lanthimos au lansat o carte in noiembrie 2019 pentru a promova colectia de vacanta Gucci pentru 2020.
Este a doua colaborare intre Alessandro Michele si Yorgos Lanthimos. Acestia au lansat la finalul lui 2019 albumul de arta „Gucci Opivarity” in care personajele din opera regizorului grec sunt transpuse prin filtrul imaginatiei designerului italian.
Sedinta foto pentru „Opivarity” a fost punctul de intalnire al celor doua culturi de provenienta ale creativilor. Modelele au pozat in haine Gucci in interiorul Galeriei Leda din Vila Albani Torlonia din Roma. Este o cladire construita in secolul al XVIII-lea care imbina arhitectura romana cu cea greceasca din Antichitate.
Dupa succesul mondial „The Favourite”, Lanthimos va lansa „Pop.1280”, o adaptare dupa un roman din anii ’60.
Regizorul grec a luat o pauza de la munca pentru urmatorul film pentru a crea campania Gucci.
In 2019, filmul „The Favourite” a fost nominalizat pentru 10 premii Oscar si 12 trofee BAFTA din care a castigat un Oscar si 7 BAFTA.
Lanthimos lucreaza in prezent la scenariul „Pop.1280”, o adaptare a romanului cu acelasi titlu lansat de scriitorul american Jim Thompson in 1964. Este povestea unui serif corupt dintr-un oras de provincie care manipuleaza oamenii din jur pentru a castiga alegerile.
Romanul a mai fost adaptat in trecut intr-un film frantuzesc de succes lansat in 1981 – „Coup de Torchon”.
Mai jos veti gasi celelalte fotografii din campania Gucci SS20 realizate de Yorgos Lanthimos.