(galerie foto) Schiaparelli revine cu o noua colectie Haute Couture. Tinute suprarealiste, rochii sub forma unor buchete de flori si bijuterii in stil baroc si rococo
Perioada pandemiei a fost benefica pentru anumiti designeri si le-a permis unor case de moda intrate intr-un con de umbra sa se reinventeze si sa capteze atentia publicului tanar. Unul dintre cele mai bune exemple este faimoasa casa de moda Schiaparelli care il are pe Daniel Roseberry ca designer-sef.
De obicei, la Saptamana Modei iese in evidenta brandul care are cea mai spectaculoasa defilare de moda. Inaintea pandemiei, era o intrecere intre cine reuseste sa surprinda presa si publicul atat prin piese vestimentare si, in egala masura, prin scenografie, lumini, muzica si efecte speciale.
Pentru ca evenimentele de tip „fashion week” nu au mai avut loc de aproape 3 sezoane (doua sezoane primavara-vara si un sezon toamna-iarna), designeri precum Daniel Roseberry au reusit sa capteze atentie prin intermediul imaginilor postate pe Instagram.
Roseberry a declarat: „Noi nu avem bugete de un miliard de dolari. Si am fost foarte norocosi cu mediul digital care a aplatizat Saptamana Modei Haute Couture astfel incat sa iasa in evidenta colectia cea mai puternica. „
Noua colectie Schiaparelli a fost fotografiata la fel ca cele mai recenta lansari ale casei de moda: intr-un studio foto, pe un fundal simplu in care creatiile si maiestria croitorilor si a designerilor ies in evidenta mai mult decat elementele de decor.
Noile tinute si bijuterii sunt conceptuale si realizate sub forma unor piese de arta care vor fi purtate strict in editoriale de moda sau pe covorul rosu, nefiind gandite pentru a fi purtate pe strada. In cazul colectiilor Haute Couture, acestea nici macar nu sunt disponibile publicului larg, sunt create drept reclama pentru alte tinute mai simple si mai purtabile ale brandului respectiv. De cele mai multe ori, sunt gandite pentru a fi expuse in muzee si showroom-uri, genul de costum care sa impresioneze si sa il faca pe privitor sa evadeze pentru cateva momente in universul creativ al designerului care le-a creat.
La origine din Texas, Roseberry isi continua linia suprarealista pentru Schiaparelli, noile sale creatii includ numeroase referinte la tinutele matadorilor spanioli, la fosilele preistorice si la un viitor multi-cultural in care tendinta principala este sa folosesti tot ce a fost mai bun in istorie si sa creezi un melanj intre mai multe epoci diferite, inclusiv Baroc si Rococo.
Tinutele reprezinta si partea de haute couture clasic prin broderii si croiuri si cusaturi realizate in intregime manual. In acelasi timp, sunt gandite pentru a impresiona publicul de pe Instagram prin elemente supradimensionate si exagerari ale unor creatii realizate de Elsa Schiaparelli in urma cu aproape 100 de ani.
Desi colectia se numeste „Matador Couture”, include si geci de blugi vintage Levi’s care au fost regandite, jachete de tip motociclist creata din bucati mici de piele ramasa din alte piese vestimentare (care subliniaza elementul de sustenabilitate) sau trandafiri brodati care amintesc de omagiul adus de Schiaparelli poetului si artistului Jean Cocteau.
Casa de moda Schiaparelli a fost fondata de faimoasa Elsa Schiaparelli, una dintre cele mai influente personalitati artistice si designeri ai secolului trecut.
Schiaparelli se afla intr-o rivalitate constanta cu Coco Chanel care crea in stil clasic, in timp ce Elsa era impresionata si influentata de suprarealisti, iar creatiile ei erau extravagante cu un aer futurist. Disputa dintre ele a incalcat de multe ori etica si regulile de business, fiind un deliciu pentru saloanele mondene ale epocii.
Tensiunea dintre cele doua case de moda a inspirat si o carte publicata la finalul anului trecut.