Compania care a detinut Nokia lanseaza un telefon mobil cu clapeta, inspirat de celularul papusii Barbie. Dispozitivul nu va avea acces la internet. In ultimul an s-au dublat vanzarile pentru telefoane „in stil vechi”.
Compania HMD a anuntat in cadrul targului de tehnologie Mobile World Congress 2024 lansarea unui telefon cu clapeta care transforma celebrul celular roz de jucarie al papusii Barbie intr-un gadget functional.
Inspirati de succesul filmului Barbie, lungmetrajul cu cele mai mari incasari din 2023 si cel mai de succes proiect din istoria studiourile Warner Brothers, HMD (acronim pentru Human Mobile Devices) a realizat noul telefon mobil in parteneriat cu Mattel, compania care produce si comercializeaza papusile Barbie.
Spre deosebire de smartphoneurile care se intrec in inovatii, telefonul lui Barbie nici macar nu va putea fi conectat la internet.
Dispozitivul arata ca un telefon cu clapeta standard, cu butoane in loc de ecran tactil, si vine intr-o culoare roz aprins, semanand cu accesoriul iconic care insoteste numeroase papusi Barbie.
Lansarea telefonului este programata pentru vara acestui an si “promite sa intruchipeze chic-ul vintage al brandului original de emancipare a fetelor.”
Lipsa conexiunii la internet este o noua tendinta care se manifesta de aproape doi ani. Consumatorii din generatia Z incearca sa isi limiteze activitatea digitala si sa se indeparteze de continutul toxic gasit pe platforme precum Instagram, TikTok, Snapchat si YouTube. Astfel, au inceput sa fie achizitionate tot mai multe telefoane numite “mute”.
HMD este producatorul potrivit pentru acest proiect deoarece echipa de la conducerea companiei este aceeasi din spatele telefoanelor Nokia.
Pe scurt, telefonul Barbie se limiteaza la elementele de baza: apeluri audio, mesaje texte si posibil un joc simplu precum “Snake”.
Telefonul va fi potrivit atat pentru fanii Barbie dar si pentru cei care doresc sa petreaca mai putin timp in fata ecranelor conectate la internet. Totodata, ar putea fi un raspuns perfect pentru limitarea accesului copiilor la mediul digital.
„Promitand stil, nostalgie si o detoxifiere digitala atat de necesara, acest ‘feature phone retro’ va da peste cap istoria culturii smartphone si va fi cel mai tare accesoriu al acestei veri”, declara HMD intr-un comunicat de presa.
HMD a fost infiintata in 2016 si s-a desprins din Microsoft dupa ce gigantul tehnologic a decis sa vanda marca de telefoane Nokia — pe care a achizitionat-o in 2014 — unui grup de fosti directori Nokia. In ultimul an (2023 fata de 2022) si-au dublat vanzarile pentru telefoane fara acces la internet.
In curand se va implini aproape un an de la aparitia fenomenului “Barbiemania”. Filmul cu incasari de peste 1,4 miliarde de dolari din box office are opt nominalizari la premiile Oscar 2024.
Lars Silberbauer, directorul de marketing al HMD, a declarat pentru CNBC ca firma adopta modelul LEGO de a incheia parteneriate cu alte marci de renume si celebritatie. Silberbauer care a fost adus la HMD dupa ce a lucrat ca director senior la LEGO, a declarat ca “Vor exista mai multe colaborari. Urmatoarea va fi lansata in luna mai.”
Anterior, compania a colaborat cu producatorii francizei 007 pentru un telefon care a promovat lansarea filmului “James Bond: No Time To Die” din 2021.
In privinta campaniei de promovare “Barbie”, filmul a avut poate cea mai spectaculoasa strategie de marketing din istoria cinematografiei. Au existat peste 100 de activari spectaculoase si colaborari cu cele mai cunoscute branduri din fiecare domeniu, de la rechizite la incaltaminte, inghetata, lumanari, burgeri, obiecte de mobilier si periute de dinti.