Tendinte 2023. Cum arata relatiile in 2023 – concepte ca Infla-Dating, Ethical Sex-ploration sau Dry Dating au aparut deja, generatia tanara fiind preocupata de sustenabilitate si etica
Tendintele cu privire la relatii au devenit din ce in ce mai comune o data cu aparitia aplicatiilor de dating care faciliteaza intr-o mare masura interactiunile umane actuale. Studiile arata ca tinerii – millenials si generatia Z – au o inclinatie mult mai mare pentru etica si sustenabilitate, precum si pentru consum responsabil si din surse sigure, care se reflecta si in preferintele alegerii unui partener.
Una dintre cele mai folosite aplicatii de dating din lume, Bumble, a facut un sondaj printre utilizatorii sai, astfel incat sa traseze cu ajutorul psihologilor tendintele in ceea ce priveste relatiile din 2023.
Criza cauzata de preturile ridicate a lansat un nou trend, infla-dating, in care persoanele devin mai responsabile cu cheltuielile cand vine vorba de intaliri amoroase.
Infla-Dating este combinatia dintre inflatie si dating, in care preturile foarte ridicate la orice au dus la o regandire a intalnirilor. Studiile Bumble arata ca 48% dintre persoanele sub 35 de ani chestionate au sugerat ca vor organiza intalniri mai putin costisituare si mai prietenoase cu bugetul.
Relatiile la distanta devin iar interesante pentru cei in cautarea dragostei, mai ales de cand pandemia a permis lucratul remote sau hibrid.
Potrivit unui sondaj efectuat de peste 10.000 de persoane realizat de aplicatia Bumble, unul din trei utilizatori ai aplicatiei la nivel modial a spus ca este interesat/a sa aiba relatii cu persoane care nu sunt din acelasi oras. Relatiile la distanta au redevenit interesante si datorita crizei pandemice, care a facilitat lucratul remote sau hibrid.
Toate discutiile din mediul public cu privire la sex si sexualitate au dus la un nou trend, sex-plorare etica, care se refera la preferintele pentru relatii monogame.
Discutiile despre sex si intimitate au devenit mai comune, dupa cum afirma 42% dintre respondentii studiului, in timp ce 53% cred ca este esential sa-si exprime dorintele si nevoile sexuale de la inceputul unei relatii. Totodata, desi a crescut numarul de persoane care se declara poliamoroase, in ultimul an, una din opt persoane au luat in considerare non-monogamia etica, adica prezentarea explicita a intentiei de a avea mai multi parteneri.
Un alt trend care prinde amploare in zona de dating este dry dating, o consecinta a faptului ca in special millennials si generatia Z inclina spre stiluri de viata sobre si sanatoase, fiind preocupati de clima, sustenabilitate si etica.
De cativa ani deja, studiile arata ca tinerii sunt mult mai constienti cu privire la consumul de alcool, reusind totodata sa forteze industria alcoolului sa regandeasca modul in care comercializeaza si vand alcool. Sondajul Bumble a aratat ca 34% dintre persoanele care se intalnesc pentru prima data la nivel mondial sunt acum mai predispuse sa ia in considerare o „intalnire uscata” (dry dating) decat inainte de pandemie, preferand iesirea la cafea in locul unei cine cu vin.
Preferintele utilizatorilor de aplicatii de dating mentioneaza si ideea de a expora precum si intalniri cu oameni noi (open dating), de care nu sunt neaparat atrasi fizic, conform profilului creat.
Conform studiului Bumble, 38% dintre oamenii din intreaga lume sunt acum mai deschisi sa considere cu cine se intalnesc, luand in considerare iesirea din zona de confort. Totodata, unul din patru oameni pune mai putina presiune pentru a indeplini asteptarile altora cu privire la cu cine ar trebui sa se intalneasca.