Tendinte in ingrijirea tenului si a parului in 2022: skinification, crioterapie, frumusetea „ingerabila” si pielea satinata.
Pe masura ce industriile de beauty si wellness se confrunta cu realitatile actuale ale pandemiei, anul 2022 marcheaza o redefinire a prioritatilor in care ingrijirea de sine devine o preocupare principala a tot mai multor doamne si domnisoare. Printre tendintele acestui an se numara problemele de nisa si poate lipsite de farmec precum ingrijirea dentara, caderea parului si pielea sensibila.
Dupa un an care a readus in tendintele de machiaj nostalgia anilor prin „Y2K” – care va fi prezent in acest an si in lumea modei – si o atentie deosebita acordata zonei de deasupra nasului, singura vizibila in timpul purtarii mastii de protectie impotriva Covid-19, expertii din industria de frumusete considera ca anul 2022 va reaseza prioritatile consumatorilor.
Lisa Payne, directoarea departamentului de beauty al companiei de tendinte Stylus a declarat ca „Wellness-ul va fi in centrul atentiei in acest an. Pandemia i-a fortat pe oameni sa vada cat de delicati suntem cu totii si ne face sa dorim sa avem grija de noi intr-un mod cat mai nuantat si inteligent.
Desi ar parea un cliseu, frumusetea incepe in interior. Bunastarea pielii este o oglinda a ceea ce se intampla in interior iar primul pas pentru un aspect mai sanatos si proaspat al tenului este principiul „echilibrului in toate”.
Cea mai buna modalitate de a aborda problemele majore legate de frumusete, cum ar fi imbatranirea si aspectul neted al tenului, este identificarea problemei care le cauzeaza. Este recomandat sa echilibrati alimentatia, exercitiile fizice regulate si odihna suficienta, toate acestea fiind factori esentiali care determina cat de neteda, luminoasa si tanara arata pielea. Indiferent cat de puternice sau inovatoare sunt ingredientele tratamentelor topice, efectele ingredientelor acestora vor fi vizibile doar la suprafata si nu vor rezista in timp daca nu sunt sustinute de un stil de viata echilibrat.
Este recomandat sa acordati atentie tipurilor nutrienti consumati in fiecare zi dar si al vitaminelor care ajuta la mentinerea tenului, parului, unghiilor, pielii, buzelor, sprancenelor si dintilor. Fiecare dintre acestea merita atentie deosebita.
Astfel, una dintre principalele tendinte din 2022 este frumusetea „ingerabila”. Vanzarile de suplimente si vitamine dedicate frumusetii este in crestere cu 15% fata de anul trecut in SUA si in mai multe tari europene. In trecut, acest tip de suplimente promiteau forme de nutritie mult mai generale insa in ultimii 2 ani au aparut o serie de complexe care tintesc catre zone zone specifice.
Doctorul David Jack, cu un cabinet deschis pe celebra Harley Street din Londra (cunoscuta pentru cele mai bune cabinete medicale din Marea Britanie), a dezvoltat o linie de suplimente si produse pentru ingrijirea pielii sub forma unor pudre din cacao si carob care pot fi absorbite usor, cu un gust delicios. Cele mai bine vandute din 2021 au fost „Relax” si „Bioclear”, o pudra din ierburi cu proprietati antialergenice, antioxidanti si un fitonutrient care reduce eruptiile hormonale si previne acneea. Un alt produs este „Skinshake” care sustine regenerarea celulara. Merita mentionat faptul ca produsele sale sunt fara gluten sau lapte si includ o doza redusa de zahar.
Alte branduri precum Wild Nutrition au pregatit suplimentele „Natural Glow” pentru un ten luminos in timp ce Dirty Lemon a lansat „+Retinol”, o versiune lichida a vitaminei A, unul dintre cei mai recomandati agenti impotriva imbatranirii.
Crioterapia, masajul facial cu instrumente proaspat scoase de la congelator are o serie generoasa de beneficii pentru ingrijirea tenului.
Succesul seriei „The Great” a readus in atentia pasionatilor de beauty rutina de frumusete a Ecaterinei cea Mare, Imparateasa Rusiei, despre care s-a scris ca si-ar fi inghetat zilnic tenul pentru a ramana tanara. Astfel, una dintre tendintele principale pentru anul 2022 este crioterapia care poate fi realizata in saloane profesioniste cu tehnologie de ultima generatie sau acasa prin masti de fata si dispozitive care sunt usor de utilizat.
Crioterapia poate calma pielea si regla circulatia sangelui prin constrangerea vaselor, ceea ce ajuta la calmarea inflamatiei tenului si a micilor umflaturi. Daca va doriti sa utilizati dispozitivele metalice care trebuie congelate cu o noapte inainte, acestea trebuie glisate usor peste tenul curatat si hidratat cu un ser, ulei sau o masca in foaie. Miscarile trebuie realizate de la mijlocul chipului spre linia parului, o miscare care incurajeaza efectul de lifting al muschilor fetei. Pentru a obtine un efect de sculptare al tenului, miscarea ar trebui sa fie de apasare si eliberare in momentul in care ajungeti la linia parului.
Doi dintre recomandarile specialistilor sunt instrumentele SkinByVee – aici, globurile Consonant sau mastile Charlotte Tilbury inspirate de crioterapie si acupunctura.
Inspirat de efectul pe care il au anumite ingrediente utilizate in ingrijirea tenului in aspectul sanatos al parului a aparut trendul „skinification”.
Tendinta se concentreaza pe includerea unora dintre cele mai importante ingrediente si superalimente regasite de obicei in ingrijirea pielii, in sampoane balsamuri si tratamente dedicate frumusetii parului. S-a descoperit ca substantele active care pot face minuni pentru piele ofera aceleasi beneficii si scalpului, o extensie a tenului.
Printre ingredientele preferate se numara acidul hialuronic hidratant, centella asiatica, niacinamida care stimuleaza straluicrea si care poate fi inclusa in gama de produse pentru dus.
Lista Inkey, care este cunoscută pentru ofertele sale de îngrijire a pielii la prețuri accesibile, a lansat recent o linie de îngrijire a părului care conține ingrediente precum peptide pentru a ajuta la ameliorarea șuvițelor și acidul glicolic pentru un tratament de curățare profundă a scalpului.
In timp ce Inkey List produce o linie de produse pentru par cu ingrediente preluate din industria frumusetii tenului – peptide, acid glicolic – Briogeo a lansat un tratament cu apa de orez si proteine care vor intari rezistenta parului la umiditate.
In privinta profesionistilor din industria de make-up si beauty, Val Garland considera ca se vor purta „pielea care ofera senzatia de meta, contururi cu blush si buze cu textura de vinil” in timp ce Rebecca Wordingham a vorbit despre „pielea matasoasa bazata pe formule inteligente, este un hibrid intre dewy si proaspat”.
In timp ce expresia „meta” a lui Val Garland se refera la machiajele realizate pentru fotografii pe Instagram in care se imprumuta elemente din cultura muzicii k-pop – obrajii roz si buzele rosii, cu textura lucioasa, Wordingham insista asupra unui ten cu aspect sanatos, luminos si chiar lucios. Daca in anii trecuti au fost la mare cautare produsele mate, pentru 2022 va fi instaurat aspectul satinat, lucios al tenului prin utilizarea unor creme colorate care includ si fond de ten.
Astfel de produse au aparut recent si in colectiile NARS, Nyx Cosmetics sau Ilia prin formule care combina ingredientele unui fond de ten pentru a completa aspectul hidratant al unei creme cu efect de luminuozitate si un luciu cu aspect natural, simbol al unui ten sanatos. Un exemplu este super-serum de Ilia care include, pe langa cele indicate deja, si factorul de protectie solara de 40.
Pe langa tendintele care pun ingrijirea personala in centrul atentiei, anul acesta va exista o importanta deosebita acordata ambalajelor reciclabile si companiilor care produc cosmetice in mod sustenabil, cu grija fata de mediul inconjurator.
Cand vine vorba de poluare si deseuri de plastic, industria frumusetii este unul dintre cei mai mari vinovati. In ultimii ani, avand presiune din partea autoritatilor de reglementare la nivel european, companiile de beauty s-au concentrat mai mult asupra procesului ecologic de productie decat inovatiei in materie de produse. Majoritatea reclamelor pentru machiaje, creme si sampoane lansate recent mentioneaza faptul ca ambalajele sunt reciclabile sau refolosibile.
Pentru a minimiza impactul asupra mediului si a promova un mod de functionare sustenabil, unele companii au inceput sa vanda formule in recipiente reincarcabile. Marci precum Guerlain, Tata Harper sau Glow Recipe ofera optiunea de a cumpara o noua „rezerva” si de a o introduce in ambalajul existent. Pe langa aspectul ecologic, rezervele costa mai putin deoarece este exclus pretul ambalajului.
In acelasi timp, The Body Shop a creat statii de reumplere in magazinele din Canada pentru a permite clientilor sa-si reincarce recipientele pentru sapun de maini, gel de dus sau sampon.