Tendinte culinare pentru 2021: kit-uri gourmet pe care sa le prepari acasa, reinterpretarea mancarii din ziua precedenta, mult desert
Modului in care oamenii vor manca si vor bea in anul 2021 nu va mai fi la fel, mai ales ca nimeni nu a prevazut cresterea preferintei de paine cu drojdie din ultimul an. Oamenii au devenit interesati de o alimentatie sanatoasa care sa dezvolte sistemul imunitar si sa ofere in acelasi timp o stare de bine adaptata la nevoile fiecaruia.
In ultimii ani, reinterpretarea mancarii ramasa din zilele precedente a devenit un lucru obisnuit, iar bucatarilor Massimo Bottura si José Andrés au popularizat foarte mult aceasta tendinta.
In prezent, foarte multe persoane gatesc acasa si devin constiente de irosirea alimentelor. Restaurantele si hotelurile se alatura acestei miscari, sute dintre ele trimitand excesul de mancare celor nevoiasi. Consultantii de la Baum+Whiteman prevad ca aceasta lupta impotriva risipei de alimente va continua in 2021, iar marile restaurantele si bistrourile vor livra prin diferite aplicatii mancarea ramasa, direct catre locuitorii din cartierul lor sau vor oferi mese gratuite sau o reducere substantiala de pret intarindu-si astfel legaturile cu comunitatea.
Cursurile de gatit virtuale, accesate mult mai des in lunile trecute, vor continua sa fie in tendinte si in 2021.
Cu oferte atragatoare care variaza de la renumita Apollonia Poilâne, brutar de a treia generatie al faimoasei brutarii pariziene Poilâne, pana la lectiile personalizate ale food blogger-ului Alexandra Stafford, cursurile de gatit online se vor dezvolta pe parcursul anului viitor. In cadrul lectiilor sale, Apollonia Poilâne transmite cursantilor secretele prepararii unei paini de la zero, alaturi de demonstratii practice si sfaturi personale, iar participantii au posibilitatea de a invata mai multe retete incepand cu aperitive, retete de paine franceza sau briose.
Cei care nu obisnuiesc sa gateasca vor putea opta in 2021 sa manance in continuare rafinat, alegand kit-urile alimentare cu produse necesare pentru pregatirea unui fel de mancare dupa reteta creata de chef-ul preferat.
Nu este nicio surprinza ca tendinta in 2021 va fi gatitul in propriile bucatarii. Desi a crescut numarul de retete de gatit pe care le gasim online, livrarile de mancare si bautura de la restaurante sunt in crestere. Cu toate acestea, ca sa nu-si restranga activitatea, restaurantele se vor indrepta spre realizarea unor kit-uri cu bunatati numai bune de preparat in propria casa. Principiul este foarte simplu: ingredientele sunt livrate gata ambalate, proaspete si proportionate, impreuna cu reteta. Consumatorilor nu le mai ramane decat sa urmeze pasii necesari pentru pregatirea felului de mancare preferat.
Dulce si savuros este combinatia de arome neobisnuite la moda in 2021.
Gurmanzii sunt mereu in cautarea de combinatii de arome noi si deosebite. Sunt indicii clare ca noua combinatie de arome destinata sa cucereasca lumea culinara este combinatia de arome savuroase si dulci. In mica masura, acest lucru poate ca nu e nou, astfel de amestecuri existau deja pe piata, cum ar fi popcorn-ul cu caramel si mix de branza sau placinta cu mere cu branza cheddar. Totusi, in urmatorii ani, aceste amestecuri se vor folosi mai des.
Alcoolul va fi pe primul loc in preferintele vedetelor in 2021, inlocuind parfumurile pe care le promovau in anii trecuti.
In ultimii ani, mai multe vedete au investit sau au creat marci de alcool care rivalizeaza cu unele dintre cele mai bune marci existente in magazinele de bauturi alcoolice. George Clooney a avut un brand de tequila pe care l-a vandut in 2017, iar Ryan Reynolds a detinut o parte din actiunile pentru ginul Aviation produs pentru prima data in Portland, Oregano. De asemenea, cateva vedete printre care Drew Barrymore si Cameron Diaz si-au lansat propriile vinuri, lichioruri si sampanii.
In aceasta vara, Kylie Minogue a scos pe piata cel de-al doilea vin rose provensal, Chloe, Poppy si Cara Delevingne au lansat un prosecco de ultima generatie, la 32 de dolari sticla, iar Brad Pitt a mers mai departe si a lansat o intreaga gama de vinuri spumante rose Miraval din Provence.
Acest trend va deveni o obisnuita in 2021, cand magazinele de bauturi si podgoriile vor cauta sa-si atraga mai multi consumatori prin popularitatea vedetelor de cinema.