Tiffany a scos la vanzare cel mai scump diamant din istoria de 184 de ani a brandului. Bijuteria de 80 de carate este estimata la 20 de milioane de dolari.
Tiffany a dezvaluit un diamant rar de 80 de carate, cea mai scumpa bijuterie scoasa la vanzare in istoria de 184 de ani a celebrului brand de lux.
De forma ovala, diamantul impecabil este fixat intr-un colier creat initial pentru Expozitia Mondiala din 1939.
Singura bijuterie din colectia Tiffany care este mai valoroasa este faimosul diamant galben de 128.54 de carate care a fost purtat numai de 4 ori de-a lungul timpului. Prima oara a aparut in faimosul poster promotional cu Audrey Hepburn din „Breakfast at Tiffany’s” iar recent a fost purtat de Lady Gaga la premiile Oscar si de Beyonce intr-o campanie publicitara lansata in urma cu cateva luni pe care o puteti urmari mai jos. Insa diamantul galben, estimat la 30 de milioane de dolari, nu este de vanzare.
In schimb, noul diamant transparent este de vanzare si a fost dezvaluit week-endul trecut in cadrul evenimentului Blue Book organizat in Dubai. Momentan, casa de bijuterii nu vrea sa confirme pretul oficial al pietrei pretioase dar specialistii din industrie au estimat ca ar putea fi vorba de 20 de milioane de dolari.
„Diamantul Imperial” (Empire Diamond) a fost numit dupa orasul natal al bijutierului Charles Lewis Tiffany care a fondat brandul in urma cu 184 de ani.
Piatra pretioasa este vanduta in cadrul colierului creat in urma cu peste 80 de ani din 578 de diamante in forma rotunda, de briliant si bagheta care sunt asezate in jurul gatului sub forma unei cascade pe suport de platina. In acelasi timp, diamantul este versatil, fiind vandut in doua moduri: poate fi scos de pe colier si fixat intr-un inel de platina cu diamante. Serviciul de mutare a pietrei de pe colier pe inel este inclus in pretul acestuia, fiind realizat de bijutierii Tiffany pe intreaga perioada a vietii cumparatorului.
Asa cum se intampla cu toate brandurile mari sau mici in ultima vreme, clientii pot urmari intreaga poveste a diamantului intr-un raport care il insoteste.
A fost descoperit intr-o mina din Botswana, a fost transportat la un atelier din Israel si ulterior a fost prelucrat de bijutierii din New York care l-au atasat colierului. Conceptul de a oferi cumparatorului sansa de a cunoaste istoria bijuteriei pe care o poarta este parte dintr-o initiativa a brandului Tiffany de a fi mult mai transparent fata de public. Astfel, informatiile sunt disponibile pentru orice piatra pretioasa extrasa recent si care valoreaza de la 0.18 carate in sus.
Procesul de reasezare a diamantelor pe colier – structura lor fiind schimbata pentru a face loc pentru Diamantul Imperial – a durat doi ani si a fost finalizat cu cateva zile inaintea evenimentului din Dubai unde a fost dezvaluit zilele trecute.
Anul acesta, Tiffany organizeaza o serie de serate in orase-cheie precum New York, Los Angeles, Shanghai si Dubai pentru a prezenta colectia „Blue Book” in care expune pentru un public restrans cateva dintre piesele unicat scoase la vanzare. De obicei, potentialilor clienti VIP (care provin din randul celor mai bogati oameni ai lumii) li se ofera un zbor si cazare gratuite in orasul in care sunt invitati la eveniment.
Pe 18 septembrie 1837, cu 1.000 de dolari imprumutati de la tatal sau, Charles Lewis Tiffany si prietenul John B. Young au deschis magazinul „Tiffany & Young”in New York, peBroadwayla numarul 259.
Initial, magazinul vindea initial articole papetarie si articole de lux, inclusiv bijuterii. Primele trei zile de vanzari au totalizat 4,98 dolari, dar dupa uninceput dificil, afacerea a inceput sa aiba succes deoarece Tiffany avea o strategie inteligenta de afaceri si de promovare.Spre deosebire de alte numeroase afaceri ale vremurilor, compania a refuzat sa vanda pe credit clientilor si a oferit preturi fixe, care nu erau negociabile (o idee relativ noua pentru New York-ul secolului al XIX-lea). Pana in 1839, brandula adaugat sticlarie, tacamuri, portelan si ceasuri la linia de produse a companiei.
Incepand cu 1840, sub influenta stilului regal care stabilea tendintele in moda atat in Europa dar si in SUA, Charles Tiffany a inceput sa achizitioneze bijuterii de la aristocratii francezi. S-a folosit de aceasta ocazie pentru a plati articole in presa americana care il declarau „Regele diamantelor”, marcand prima aparitie a pietrelor pretioase de acest fel in SUA.
Frenezia pentru bijuteriile regale a culminat in 1887, cand Charles Tiffany a cumparat aproape o treime din bijuteriile coroanei franceze intr-o licitatie la Luvru din Paris. La momentul respectiv, inteleseseca diamantele superlativeau un efect hipnotic asupra clientilor bogati si si-a consolidat reputatia de furnizor de bunuri de lux cand a dezvaluit faimosulTiffany Diamond. Acest diamant de 287,42 de carate a fost taiat la 128,54 de carate cu 82 de fatete, devenind unul dintre cele mai importante diamante galbene din lume si atragand mii de vizitatori in magazinul din New York.
In privinta diamantului Tiffany promovat de Beyonce, devenind prima femeie de culoare care il poarta, acesta cantareste 128,54 carate si are 82 de fatete. A fost descoperit in secolul al XIX-lea si este considerat unul dintre cele mai spectaculoase diamante din lume.
Diamantul Tiffany a fost descoperit in 1877 in Minele Kimberley din Africa de Sud si a fost cumparat un an mai tarziu de cate Charles Lewis Tiffany.
De-a lungul timpului, diamantul a fost purtat numai de alte patru femei: Mary Whitehouse, Audrey Hepburn si Lady Gaga care a marcat cea mai recenta aparitiei a piesei spectaculoase la premiile Oscar din 2019, intr-o tinuta inspirata tot de Hepburn. A patra aparitie va putea fi vazuta anul viitor pe marile ecrane in filmul „Moarte pe Nil”, fiind purtat de Gal Gadot.
Mai jos puteti citi mai multe despre aceasta bijuterie spectaculoasa.
Mai jos puteti descoperi mai multe bijuterii care au scris istorie, de la cele mai scumpe pietre pretioase din lume la bijuteriile coroanei britanice si o galerie foto cu cei mai mari colectionari de accesorii din aur si diamante.