Skip to content

Trend: Calmtaiment – programe tv care promoveaza mindfulness-ul sau sunetele din natura

In vremuri grele divertismentul se reaseaza pe nevoile consumatorilor si, dincolo de dorinta celor mai multi de a reexperimenta atmosfera unui  concert/ spectacol cu mult public, cei mai multi oameni simt nevoia de calm.

Ne agreseaza stirile, mintea noastra e obosita de la avalansa de informatii despre pandemie, e greu sa gestionam emotional pe o durata atat de mare de timp (peste 1 an, deja) stiri despre decese si restrictii, iar nevoia de relaxare si de detasare de asemenea contexte e tot mai mare. Asa ca a aparut Calmtaiment-ul….

In urma cu mai bine de 10 ani aparea termenul de Infotaiment – o combinatie de informatii si divertiment  – ca termen tehnic pentru o noua nisa de exploatat in programele tv sau de radio.

Astazi creatorii de continut (si nu e vorba de vloggeri, bloggeri ci de marile studiouri producatoare de programe tv sau film) abordeaza dintr-o noua directie divertismentul invitand publicul la meditatie, mindfulness si preocuparea pentru ingrijirea mintii si a sufletului.

Netflix a prezentat versiunea opusa binging-ului cu prezentarea pe platforma a unui ghid pentru meditatie – Headspace Guide to Meditation, o serie animata in care sunt prezentate tehnici de meditatie care pot fi introduse in practica zilnica.

HBO Max a creat anul trecut in colaborare cu aplicatia Calm programul A World of Calm, descris drept antidot al stresului zilnic. Programul include povesti narate de celebritati ca Mahershala Ali, Idris Elba, Keanu Reeves, Nicole Kidman si Kate Winslet, are 30 de minute pentru fiecare episod si si-a propus sa transforme sentimentele si starea de spirit a spectatorului spre calm si liniste interioara, folosindu-se de muzica linistitoare si imagini care sa transporte audienta intr-o lume calma si relaxanta.

Si studioul Disney si-a propus sa ofere audientei o cale spre a-si gasi calmul. In martie anul trecut au lansat Zenimation pe canalului on Disney+. Seria ia clipuri din animatii celebre ca Aladdin, Peter Pan sau Frozen si le suprapune peste sunete linistitoare din natura cu mesajul “pentru un moment de mindfulness”.

Tendinta descrisa prin Calmtaiment si business-urile cu activitati de mindfulness in continua crestere semnaleaza si fapt ca oamenii – conectati prea mult la munca in aglomerarile urbane, dar e munca de acasa in contextul pandemic –  nu pot ajunge in natura sa-si ia singuri doza de liniste si mintea lor e pacalita prin tehnologie, ecrane, aplicatii si programe tv.

Sigur ca in contextul in care nevoia va creste tot mai mult, companiile de divertisment isi vor diversifica programele cu experiente din ce in ce mai imersive. Dar … pentru noi mai exista o perioada tampon: mai avem timp sa mergem in natura in week end-uri, sa ne bucuram de o casa la curte, de un parc in care se aud pasarelele – cu cantatul lor natural, nu o inregistrare care e amplasata printr-un difuzor intr-un copac (ca in Disneyland).

Bucurati-va de natura si gasiti-va calmul in afara tehnologiei, cat mai putem.

Citește în continuare

Victoria Nagy Vajda, creatoarea primei platforme locale de expozitii in Realitate Virtuala: "Educatia culturala a oamenilor trebuie sa fie facuta de la nastere si pe tot parcursul vietii, sunt prea mici sansele ca autodidactii sa salveze cultura unei tari."

Unul dintre cele mai inovatoare proiecte aparute in perioada pandemiei este platforma de expozitii in Realitate Virtuala www.theopen-art.com dedicata artistilor din Republica Moldova si Romania si muzeelor care vor sa expuna…

Citeste mai mult