Trenduri 2022 calatorii: calatorii pentru bunastarea mentala, turism comunitar si deplasarile cu avioane private sunt parte din tendintele acestui an
De anul trecut, turistii din intreaga lume au redefinit turismul si calatoriile. Odata cu noul context mondial, majoritatea destinatiilor a adoptat regulile de distantare sociala, la fel si institutiile culturale, iar goana dupa bifarea obiectivelor turistice a devenit mai putin interesanta.
Calatoriile pe indelete, in tihna, cu grija fata de mediul inconjurator si fata de comunitatea pe care o descoperim in vacanta s-au potrivit cu criza pandemica. 2022 continua trendurile lansate in 2021, cu focus pe calatorii locale, dar si componenta de grija pentru sine si evidentierea patrimoniului local prin localnici.
Calatoriile pentru grija de sine, self-care, care ajuta la bunastarea mentala si emotionala continua sa fie in trend si castiga din ce in ce mai multa popularitate, avand in vedere ca actuala criza pandemica nu da semne sa se termine curand.
SPA-urile, statiunile balneo-climaterice, locurile de meditatie si spatiile dedicate activitatilor de relaxare sunt cele mai cautate si in 2022. De asemenea, locurile private, care pot acomoda un numar limitat de turisti sunt de interes.
Componenta de sustenabilitate se intensifica si in zona de turism, calatorii fiind interesati de turismul durabil – hoteluri mai mici, eficiente energetic, locuri care isi reduc amprenta de carbon si renunta la plastic sunt in topurile turistilor.
Cu mesaje din ce in ce mai intense despre incalzirea globala si terminarea resurselor pamantului, si hotelierii cauta variante eco-friendly, fie prin metode alternative ca sisteme performante de panouri solare si refolosire a apei, fie prin decizii legate de plastic, furnizori si chiar alimente.
O data cu aceasta componenta de sustenabilitate, creste si conceptul de turism comunitar. Pe de o parte, pandemia ne-a fortat sa fim in contact cu radacinile noastre locale mai mult ca niciodata, sa sprijinim afaceri locale si sa consume local. Pe de alta parte, restrictiile au facut ca antreprenorii sa devina mai creativi si sa creeze local experiente similare cu vacantele.
Tendintele turistice din jurul calatoriilor cu emisii reduse de carbon vor continua sa evolueze, deoarece calatorii sunt din ce in ce mai atenti la initiativele de mediu ale organizatiilor. De exemplu, Google Flights prezinta acum estimari ale emisiilor de carbon pentru majoritatea cautarilor de zboruri – un pas major pentru industrie in a oferi calatorilor informatii despre durabilitate.
Si conceptul de staycation continua sa creasca, o data cu digitalizarea masiva a muncii.
Cum majoritatea oamenilor poate lucra acum de la distanta, iar copiilor li s-a mutat inclusiv scoala online, turistii sunt dispusi sa plateasca pentru hoteluri cu sejur prelungit, pe perioade de pana la un an.
Daca ideea de a sta la un hotel de lux pentru o perioada mai lunga de timp va surade, criza pandemica a accelerat acest trend, o serie de hoteluri din intreaga lume ofera acest tip de serviciu la preturi speciale.
O alta tendinta care urmeaza sa creasca in 2022 este zborul cu avionul privat, in special pentru nunti si luni de miere.
Multe cupluri aleg sa ia charte private pentru a sosi la nunti, iar altele au rezervat aceste charteruri pentru vacante cu prietenii si familia.