Trenduri muzicale. A aparut un nou gen muzical, zgomotul alb (white noise), fara note muzicale, fara cuvinte, fara dans, care ajuta la imbunatatirea somnului
Zgomotul alb este noul hit al industriei muzicale globale, serviciile de streaming inregistrand o serie de piese in ultimul an, constand in intregime din suierat, zumzet, zgomote naturale, dar si valurile marii sau focul care trosneste in sobe si seminee. Practic, zgomotul alb reprezinta un sunet cu frecvente care pot fi percepute de urechea umana – intre 20 Hz si 20 kHz– care sunt redate la intensitate sau la amplitudine egala si uniform.
Termenul de „zgomot alb” deriva din cel de „lumina alba”, care inseamna un amestec al tuturor frecventelor sonore percepute de urechea umana.
Unele studii arata ca acest zgomot imbunatateste calitatea somnului si a meditatiei, inclusiv in cazul bebelusilor. Zgomotul alb a devenit o industie in primul rand pentru parintii care incearca sa-si adoarma bebelusii, sau in perioadele in care acestia au colici si eruptii dentare.
Printre beneficiile acestui zgomot alb sunt blocarea zgomotelor ambientale care pot distrage atentia, ca de exemplu latratul cainilor sau vecinii zgomotosi, induce somnul prin relaxare, ajuta la calmarea mintii, mai ales in cazul gandurilor negative si poate fi folosit oriunde, fiind simplu de redat de pe telefon. Totodata, exista si o serie de studii care contesta acest zgomot alb si beneficiile lui, mai ales in cazul copiilor, care trebuie sa-si dezvolte si stimulii auditivi.
Conform Spotify, melodiile din acest nou gen muzical au milioane de ascultari, White Noise Baby Sleep fiind cea mai cunoscuta publicului larg, a carui valoare estimata a ajuns deja la 2,5 milioane de dolari drept redevente, dupa cum mentioneaza The Guardian.
Listele de redare sunt punctele de intrare pentru artistii care cauta expunere pe Spotify. Un astfel de creator de muzica, Patrick Zajda, co-fondator al Lullify Music Group din Nashville, a explicat ca nu este nevoie ca publicul sa stie numele exact al producatorului de sunete albe, ci sa foloseasca cuvinte cheie ca „muzica relaxanta”, iar trucul este de a comercializa lista de redare folosind tehnici de optimizare pentru motoarele de cautare.