Vagoanele din trenul original Orient Express au fost renovate in stilul anilor 1920 si 1930, inspirate de luxul suprem de altadata. Trenul va circula si prin Romania in urmatorii 2 ani.
O noua versiune a trenului de lux Orient Express a fost renovata recent de catre arhitectul francez Maxime d’Angeac care l-a remodelat dupa stilul si designul de interior al anilor ’20, insa a adaugat facilitatile si tehnologiile vietii moderne.
Trenul va circula prin marile capitale europene in viitorul apropiat, fiind gandit pe ruta originala Paris – Istanbul cu oprire si in Bucuresti.
In aceasta luna, trenul cunoscut anterior sub numele de Nostalgie-Istanbul-Orient-Express va fi prezentat pentru prima data in cadrul Saptamanei Artei Contemporane de la Paris.
Noul tren va fi amplasat intr-o expozitie imersiva menita sa puna in evidenta versiunea actualizata a designului iconic al trenurilor Orient Express, intregul proiect fiind comisionat de compania de ospitalitate ACCOR. Arhitectul Maxime d’Angeac a inceput sa lucreze la noul design inca din iulie 2018, dupa ce a finalizat proiectul pentru restaurarea casei Guerlain de pe Champs-Élysées.
Vagoanele au fost renovate dupa ce au fost gasite in paragina la granita cu dintre Polonia si Belarus, fiind obtinute de Orient Express dupa o perioada lunga de negocieri. Dintre cele 13 vagoane gasite, 3 au fost deja restaurate si pot gazdui pana la 64 de calatori.
Arhitectul d’Angeac si-a propus sa creeze un dialog intre estetica de epoca de acum 100 de ani si inovatiile din ultimul secol care au facut viata mult mai confortabila. Este un amestec al designului original si tehnologie atent deghizata pentru a pastra atmosfera retro.
”Munca la proiect a scos la iveala un decor care nu reprezinta neaparat o era, ci isi trage inspiratia din Art Deco si din stiluri contemporane. Istoria acestui tren a fost rescrisa iar de aceasta data transcede tendintele. Nimic nu este folosit in mod exagerat, fiecare detaliu are sens” a declarat Maxime d’Angeac in timpul unei conferinte de presa.
d’Angeac a gandit un design care reflecta atentia pentru detalii spectaculoase, incepand cu barul si vagoanele restaurant pana la cusete si coridoare.
Decorurile din lemn, piele si tapiteriile au fost inspirate de catre Suzanne Lalique, o pioniera in decorurile trenurilor din anii 1930 pe care arhitectul o asociaza cu estetica contemporana. Noul Orient Express va avea si cateva detalii Art Deco din lemn inspirate de orasul Istanbul si de Peninsula Anatolia.
”Caldura si forta pe care lemnul o are este nepretuita si este un element important pentru designul trenurilor din anii 1920, poate sa readuca o atingere rafinata si moderna chiar si in ziua de astazi. Folosirea lemnului ne permite sa intersectam trecutul cu prezentul in timp ce cream o atmosfera speciala, luxoasa si rafinata pentru urmatorii calatori ai trenului” a adaugat d’Angeac.
Trenul reimaginat va intra pe sine incepand cu anul 2024 cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Paris.
Orient Express este probabil cea mai cunoscuta linie de trenuri din lume, care ofera inca din 1883 transport de lux de la est la vest pe continentul european.
Trenul emblematic a ajuns sa defineasca in decursul perioadelor idea de estetic si de confort sporit, mai ales pentru inceputul secolului al XX-lea. In acelasi timp in contemporaneitate tendintele faciliteaza mai mult latura functionala a transportului feroviar, igorand adesea importanta designului interior.