A fost creat un nou model de automobil zburator cu peste 1000 de cai putere si un design care se aseamana cu vehiculele de lux Bugatti si Ferrari. Prototipul se transforma pentru se adapta de la mers la sosea la zbor in cateva minute.
Greg Brown, un designer din California, a creat un concept de vehicul zburatoar cu peste 1000 de cai putere si abilitatea de a comuta de la mers pe sosea la zbor in cateva minute. Prototipul are un design inspirat de automobilele Bugatti, insa a fost imbunatatit si adaptat pentru a asigura aerodinamica necesara pentru plutirea in aer.
Designerul a lucrat 20 de ani pentru a crea un model care sa indeplineasca toate standardele de eficienta si siguranta si sa arate spectaculos in acelasi timp. Vehiculul sau se numeste Fusion JC 7.
Brown a decis sa-si produca automobilul zburator privat dupa ce a pilotat avioane F-18 pentru Fortele Navale ale Statelor Unite.
In prezent prototipul digital construit de Brown are o lungime de 7,3 metri si seamana cu un Bugatti alungit, cu aripi ascunse. In timpul parcarii, automobilul ar trebui sa-si reduca lungimea cu un metru datorita componentelor mobile care se ascund.
Pentru drumurile pe sosea, Fusion JC 7 va fi alimentat de doua motoare electrice Tesla care aduc la un loc 1000 de cai putere, unul in fata si unul in spate. Datorita lor, vehiculul poate ajunge la o viteza de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 4 secunde. In acelasi timp, bateriile LG Chem ofera o autonomie de 241 de kilometri dintr-o singura incarcare completa.
In zbor, vehiculul va fi propulsat de doua motoare cu reactie Williams FJ-33, fiecare cantarind doar 145 de kilograme. Cu ajutorul lor, automobilul poate ajunge de la 0 la 225 de km/h in 6 secunde. In zbor, viteza poate atinge pana la 837 de km/h. In acest fel, ar putea parcurge pana la 1210 de kilometri cu un singur rezervor de combustibil cu o capacitate de 1135 de litri.
In prezent, proiectul lui Brown se afla in faza de testare a dinamicii fluidelor computationale de catre compania Corvid Technologies. Desi s-a lovit de pareri sceptice, designerul este de parere ca prototipul sau va functiona.
Brown a declarat intr-un interviu pentru Robb Report ca a „prezentat acest proiect doctoranzilor de la Stanford in cadrul programului lor aerospatial, iar lor le-a placut. Motoarele, aripile si alte componente sunt similare cu cele ale avioanelor existente. Prin urmare nu se poate pune problema daca va functiona, ci mai degraba de a-i spori performanta si de a gasi pe cineva care sa vrea sa il finanteze si sa-l dezvolte.”
Brown se asteapta ca dezvoltarea prototipului sa coste apoximativ 18,6 milioane de euro, urmand ca vehiculul sa coste 1,7 milioane de euro odata ce va intra in productie. Initiativa lui a pornit de la ideea de a eficientiza si economisi timp cat mai usor si sigur.
„Ai putea calatori cu usurinta din New York in Washington DC si inapoi. Vehiculul ar putea parcurge distanta in mai putin de 40 de minute. Nici macar un elicopter nu poate sa faca asta.”, a adaugat Brown.
Totodata, tehnologia de aterizare a automobilului il face potrivit pentru o serie larga de aeroporturi. Datorita franelor mari din fibra de carbon, Fusion poate ateriza si opri in mai putin de 2.500 de metri. Brown sustine ca sistemul de suspensie poate absorbi o un soc foarte puternic iar atunci cand este combinat cu franele automate devine unul dintre vehiculele care pot ateriza usor si sigur. „Nici nu trebuie sa fii neaparat un pilot bun, automobilul va face o mare parte pentru tine.” sustine el.
Aceasta lansare urmeaza mai multe anunturi ale marilor companii de transport – inclusiv NASA – care vor pune in circulatie in anii viitori primele taxiuri aeriene.
Anul trecut, in Marea Britanie s-a deschis primul aeroport pentru masini zburatoare. Desi nu este inca pregatit pentru a fi utilizat de catre posibili clienti, hub-ul Air One functioneaza ca un showroom pentru a pregati publicul de ceea ce urmeaza sa se intample in urmatorii 5 ani.