Skip to content

UNESCO lanseaza un curs gratuit pentru influenceri, scopul este sa ii invete sa verifice informatiile pe care le promoveaza. 6 din 10 creatori de continut nu verifica ideile pe care le comunica. La curs se poate inscrie oricine.

Cel mai recent studiu realizat de UNESCO dezvaluie ca mai bine de jumatate dintre influenceri si creatori de continut nu verifica informatia pe care o promoveaza in mediul online. Acestia pot influenta parerea a sute de milioane de persoane si sunt o sursa de stiri si informatii pentru multi utilizatori ai retelelor de socializare.

Cu toate acestea, 73% dintre influenceri au declarat in cadrul studiului ca sunt dispusi sa invete cum sa se informeze corect. Pentru a raspunde acestei nevoi, UNESCO lanseaza primul curs global de verificare a informatiilor la care se poate inscrie oricine.

Pana acum s-au inscris peste 9.000 de participanti din peste 160 de tari. Potrivit UNESCO, cursul ii va ajuta sa dobandeasca competentele necesare pentru a combate dezinformarea. 

Studiul s-a bazat pe sondajul „Behind the Screens” realizat de UNESCO in ultimul an si care reprezinta prima cercetare la nivel mondial care analizeaza motivatiile, practicile si provocarile cu care se confrunta influencerii si creatorii de continut digital. A fost realizat cu ajutorul echipei de cercetare a Universitatii Bowling Green din Ohio, SUA.

In cadrul sondajului au fost implicati 500 de influenceri din 45 de tari. Potrivit acestuia, 42% dintre respondenti utilizeaza numarul de aprecieri si de distribuiri ale unei postari ca principal indicator al credibilitatii. 21% din participanti au incredere in continut daca acesta este distribuit de prieteni si numai 19% se bazeaza pe reputatia sursei originale.

Cercetarea a dezvaluit si faptul ca multi creatori de continut nu cunosc cadrele de reglementare si standardele internationale privind comunicarea in mediul digital. Doar 59% din acestia stiu despre existenta unor astfel de reglementari si numai 14% au participat la programe de formare relevante. Lipsa de informare in acest sens ii expune pe influenceri atat la riscuri de natura juridica, cat si la propagarea dezinformarii si a instigarii la ura.

Cursul UNESCO dureaza o luna, cuprinde patru module si este realizat in colaborare cu Knight Center for Journalism in the Americas, una dintre cele mai importante institutii americane de promovare ale jurnalismului corect si bine informat. 

Cursul ii va ajuta pe influenceri sa se responsabilizeze si sa-si informeze in mod corect publicul. Programul a inceput luna aceasta si este disponibil in engleza, franceza, spaniola si portugheza. Acopera mai multe module prin care participantii vor invata cum sa obtina informatii diverse din surse sigure si cum sa verifice credibilitatea unui fapt sau cum sa se raporteze la dezinformare. Cei interesati se pot inscrie aici.

Cu prilejul cursului, Knight Center for Journalism a lansat si un e-book gratuit despre promovarea corecta a informatiilor si stirilor in mediul online. Include informatii de la influenceri si jurnalisti precum Dylan Page, Kassy Cho si Hugo Travers.

Citește în continuare