Galerie foto. Designerul Stéphane Ashpool, creatorul brandului Pigalle, semneaza echipamentele olimpice pentru echipa nationala a Frantei.
In contextul in care Jocurile Olimpice se vor desfasura la Paris in aceasta vara, echipa nationala a Frantei — cunoscuta de catre localnici sub numele de Equipe de France — va purta un echipament creat de un designer parizian cu experienta atat in moda de strada dar si in Haute Couture.
Echipa Frantei a apelat la Stéphane Ashpool, fondatorul si designerul brandului Pigalle, care a creat o colectie vasta ce va fi purtata de sportivi in fiecare parte a Jocurilor Olimpice, de la probele de concurs, aparitii in mass-media pana la celebrarea pe podium (in cazul in care vor castiga medalii).
Ashpool semneaza echipamentul oficial atat pentru Jocurile Olimpice dar si pentru Paralimpice. Creatiile sale au fost dezvaluite in in cadrul Saptamanii Modei de la Paris.
Pentru design, Ashpool a deconstruit steagul francez cu o abordare mai abstracta a blocurilor traditionale de rosu, alb si albastru. In viziunea lui creativa nu exista linii, in schimb, culorile sunt redate in degrade, se imbina perfect pentru a exprima atat ideea diversitatii dar si a modernitatii, a unui design actual, aliniat la tendintele recente.
In total, a creat uniforme pentru 32 de sporturi diferite. Echipamentul, prezentat la sediul Comitetului Olimpic Francez, a inclus si uniforma pe care atletii o vor purta in Satul Olimpic, inspirata din moda anilor 1990.
„Franta a fost principala sursa de inspiratie; culorile, diversitatea, sporturile, corpurile, disciplinele sportivilor, detaliile. Am vrut sa refac steagul francez; sa-l rup, sa-l unific, sa amestec albastrul in alb, albul in rosu. Am vrut sa il modernizez, sa il fac mai modern, mai adaptat la culturile noastre, la sporturile noastre, la entitatile noastre. A fost foarte distractiv de lucrat la proiect. Si apoi, culoarea alb-deschis, care este, in cele din urma, emblema, mostenirea eleganta care poate fi purtata la Jocurile Olimpice sau la nunti si care tinde sa usureze lucrurile si sa le faca elegante.”, a declarat Stéphane Ashpool.
Desi a trebuit sa lucreze in parametrii comitetului olimpic oficial, designerul a gandit o noua estetica pentru atleti dupa o discutie purtata cu acestia in care i-au cerut sa ii faca sa arate “cool, eleganti, moderni”.
Potrivit unei declaratii oferite publicatiei WWD, Ashpool sustine ca nuantele in degrade reprezinta diversitatea Frantei, “care nu este intotdeauna descrisa in filme sau in serialele TV internationale. La fel de mult ca Marea Britanie si alte tari, suntem plini de diversitate. Noile culori reprezinta un sentiment de diversitate in culori, dar si in diversitatea corpului”.
Marca franceza de imbracaminte sportiva Le Coq Sportif a fost selectata ca furnizor oficial al echipamentelor sportive. Au fost aleasa datorita angajamentului de a produce intreg proiectul la nivel local, cu resurse si fabrici din Franta.
Productia locala este un aspect tot mai important pentru viitorul industriilor franceze. Anterior, uniformele erau procurate din Japonia.
Desi producerea tesaturilor tehnice in Franta a fost initial o provocare, Ashpool a declarat ca uniformele vor fi o dovada pentru alte marci care si-ar putea muta productia in tara: „Daca terminam aceasta lucrare asa cum ne dorim, in viitorul apropiat vom putea produce la nivel local, ceea ce reprezinta un nou mod de viata. De ce sa ai impulsul de a face o broderie in cealalta parte a lumii cand o poti face la o ora distanta? Vrem sa aducem industria noastra inapoi in Franta.”
Intre timp, Ashpool, care si-a pus pe pauza brandul Pigalle pentru a se dedica acestui proiect timp de un an, a anuntat ca in curand va reveni la moda de strada si va fi sustinut de o mare casa de lux. Pana atunci, uniformele lui vor fi expuse la Muzeul Olimpic din Lausanne, Elvetia.