Muzica pop sau rock, dar si clasica, cantata cu violoncele. Turneul “Violoncellissimo” merge la Sibiu, Timisoara, Deva, Bucuresti si Pitesti
Turneul national „Clasic la puterea a treia – Violoncellissimo” revine in octombrie pe scenele de concerte din Romania, cu un repertoriu divers de la clasic la contemporan, dupa avanpremiera in aer liber din septembrie, de la Ramnicu Valcea. Turneul national se va desfasura intre 9-16 octombrie la Sibiu, Timisoara, Deva, Bucuresti si Pitesti.
“Violoncellissimo” este un proiect pe care violoncenistul si profesorul Marin Cazacu, alaturi de elevi si studenti ai maestrului, aduna pe scena intre 4 si 100 de violoncelisti care interpreteaza concerte de muzica clasica.
Invitatii din acest an ai tunerului sunt Marin Cazacu, Stefan Cazacu, Mircea Alexandru Marian, Gabriela Bokor, Radu Lucian Sinaci, Horatiu Stefan Ludusan, Adrian Precup, Octavian Alin Lup, Constantin Borodin si Iulia Alexandra Bitta la percutie.
Proiectul “Violoncellissimo” este o initiativa prin care este promovat sunetul violoncelului in interpretari care nu tin neaparat de muzica clasica
Programul muzical al turneului “Violoncellissimo” este foarte vast, de la interpreatari a “The final countdown” a trupei Europe, la piese clasice, bucuria fiind amplificata de sonoritatea mai multor violoncele in acelasi timp.
In anul 2001, concertul sustinut de “Violoncellissimo” in cadrul Festivalului International „George Enescu” s-a bucurat de un mare succes. Sapte ani mai tarziu, „Violoncellissimo” uimea publicul cu un moment muzical fara precedent, cand 60 de violoncelisti au urcat pe scena Ateneului Roman. Pentru ca pe 26 mai 2013, Marin Cazacu sa aduca la Ateneu un concert extraordinar cu o suta de violoncelisti, moment care s-a repetat si cu ocazia Centenarului Marii Uniri.
Despre ansamblul pe care l-a format cu studentii sai, intr-un interviul acordat platformei Viitorul Romaniei, maestrul Cazacu spunea ca “nu este vorba de o relatie ierarhica sau bazata pe obedienta, ci de o forma de mentorat care include o cunoastere reciproca foarte buna. E, cu alte cuvinte, o relatie construita pe generozitate, fiecare aloca celuilalt timpul sau, cu toata increderea. In plus, studentii isi pun la propriu destinele artistice in mainile maestrului care ii indruma.”
Violoncelul pe care interpreteaza Marin Cazacu este un Lorenzo Ventapane, confectionat in 1820.
Intr-un interviu pentru Adevarul, artistul povestea ca “As putea petrece ore-n sir descoperind, la violoncelul meu, sensuri noi ale muzicii. E o descoperire pe care o fac in fiecare zi si care ma bucura clipa de clipa. Recunosc, insa, ca noi n-am exista ca artisti daca nu am avea cui sa exprimam aceste ganduri si sentimente. Daca reusim sa transmitem publicului acele momente de bucurie si de emotie, atunci este un lucru minunat, fiindca acelea fac diferenta dintre omul implinit si omul cu dezamagiri.”
Marin Cazacu este laureat al concursurilor internationale de la Geneva, Markneukirchen, Leipzig, Bologna si Belgrad. Din anul 1983 este solist concertist al Filarmonicii George Enescu si desfasoara o activitate intensa atat in Romania, cat si in toata Europa, Asia si in Americi, sub bagheta unor mari dirijori.
In 1999, Marin Cazacu a infiintat Festivalul International “Enescu si muzica lumii”, care se desfasoara in fiecare vara la Sinaia, in preajma aniversrii zilei de nastere a marelui muzician (19 august 1881). Aici a luat nastere si prima orchestra nationala de tineret, Orchestra Romana de Tineret, unde dirijorul Cristian Mandeal are o contributie semnificativa. Scopul programului este de a oferi posibilitatea de formare a tinerilor muzicieni in orchestra, de a asimila un bogat repertoriu prin participarea la masterclass-uri, si cel mai important, de a cultiva placerea cantatului in ansamblu alaturi de dirijori si solisti de renume international.